Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej!! Läser här överallt att proteinöverskott från grovfoder inte är farligt. Har fått lära mig att allt proteinöverskott skall...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: annso80
·
Foder & Strö Mina hästar har alltid ätit hö. Jag är jätteskeptisk mot ensilage (luktar pest och ser äckligt ut, dessutom starkt för magen) och...
2
Svar
31
· Visningar
2 742
Senast: Korven
·
C
Foder & Strö ...som fodrar sina hästar med Primero Total, alls? :eek: Fick ett mail o sa att dom kommer med en säck till mej imorrn....Ska se vad...
2
Svar
20
· Visningar
2 286
Senast: Carolrita
·
S
Foder & Strö Har aldrig köpt hö till mina hästar förut så nu undrar jag hur mycket bör man köpa till en medelstor häst(kallblodig travare) så det...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en korsningsponny shettis-welsh som är 105cm hög. Det är en 7-årig vallack. Nu går han på bete tillsammans med mitt...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: arabia
·
I
Foder & Strö Nu behöver jag hjälp med att få förklarat hur man ska salta storbalar med hö. Går det att salta efter att man har rullat dem och kört in...
Svar
2
· Visningar
1 990
Senast: Ninne77
·
F
Foder & Strö Hej! Jag hittar ingen trad som passar, så jag skriver en ny. Mitt fullblod tappar i vikt på betet, vilket foder är bäst att...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Zena
·
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst lusern. Man ska ju vara försiktig med foderbyten speciellt för en häst som har haft fång. Nu undrar jag hur...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Lollo_ok
·
L
Foder & Strö Jag ska precis flytta min häst till ett nytt jätte mysigt stall men jag har ett bekymmer. I det nya stallet ingår foder enligt följande...
2
Svar
22
· Visningar
1 604
Senast: Lollo_ok
·
Foder & Strö Jag är förbryllad över det låga smråpr i mitt hö. Råprotein är 73g/TSkg. Smråpr är bara 36,1g/TSkg. Alltså mindre än hälften. Vad är då...
Svar
7
· Visningar
1 778
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Jag hade tänkt plocka lite örter till hästen, men det var ltie svårare än jag räknat med. För det första vet jag inte helt säkert hur...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: sthu
·
Foder & Strö Min hingst totalvägrar äta mineraler. Att blanda det i kli också men han sorterar bort det. Vad ska jag göra?
Svar
14
· Visningar
2 188
Q
Foder & Strö Vet någon hur hållbarheten är i en öppnad bal? Dvs är det ensilerat på något sätt eller mer att betrakta som hö ur...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ni som ger olja, vilken sort ger ni?
2
Svar
32
· Visningar
3 130
Senast: Cashmir
·
Foder & Strö Hur gör ni när ni tar in hö? (inte hösilage eller enlilage utan hö) Hur många dagar torkar ni det ute om ni tar in löst och lägger på...
Svar
2
· Visningar
7 778
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Ja min häst är nu så lös i magen att det ser ut som en ko har lagt en blajja när han skitit.... :crazy: Han har gått på bete i tre...
Svar
12
· Visningar
955
Senast: Boj
·
F
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta hösilage? Kvalité och prismässigt. Det låter ju rätt bra på hemsidan, och 65 kgs balar är en bra storlek.
2
Svar
38
· Visningar
4 259
Senast: Alexandra_W
·
F
Foder & Strö Våran ponny är ganska sävlig av sig. Har lätt för att få kolik. Hon får nu Fibergi Låg och Betfor. Funderar på att byta kraftfoder till...
Svar
17
· Visningar
2 096
Senast: MiniLi
·
H
Foder & Strö När jag gör foderstatsberäkning får jag alltid för låga selen värden och rekommenderas att tillsätta extra selen. Grovfoderanalysen...
Svar
15
· Visningar
1 990
Senast: cristobal
·
H
Foder & Strö Har en halvblodshäst som är väldigt lätt att hålla i hull men som på samma gång behöver energi för att vara någorlunda framåt när man...
2
Svar
31
· Visningar
2 563
Senast: hanoirocks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka