Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Ska nu sätta igång min häst efter en månads vila (har ridits LUGNT ungefär 2 gånger i veckan). Hon går på bete men ska snart ridas fem...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Piraja
·
J
Foder & Strö Hej, jag undrar hur jag ska göra, jag lät vila två stycken hagar, men nu snart vill jag släppa upp hästarna där igen. Jag har hittat...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Centaur
·
L
Foder & Strö Där jag handlar (lokalt) sägs det att det är samma sak och att jag kan använda linoljan som fodertillskott på samma sätt som...
Svar
9
· Visningar
15 667
Senast: femman
·
K
Foder & Strö Kompisen har hört talas om ett "mirakelfoder" som ska heta Build-Up eller liknande som hon vill testa på sin magre kille. Tyvärr har jag...
Svar
16
· Visningar
2 040
Senast: Konie
·
Foder & Strö Nån som har provat det eller använder det? Vilka erfarenheter har ni? Jag funderar på att prova cornmusli som tillskott.
Svar
4
· Visningar
643
T
Foder & Strö Ni som använder alger, ser ni någon förbättring t ex på eksemhästar? Jag har i flera år tänkt att ge alger till min eksemhäst, men inte...
Svar
13
· Visningar
2 319
Senast: Zora
·
C
Foder & Strö Jag vet inte, men jag såg inget forum för enbart foderfrågor, men eftersom att min fråga ändå har med avel att göra, valde jag att lägga...
Svar
1
· Visningar
667
F
Foder & Strö Vår hopphäst har kommit hem från en 2 veckorsvistelse hos känd hoppryttare. Jag tycker han har tappat både muskler o hull, de tycker han...
Svar
19
· Visningar
1 478
Senast: ang
·
T
Foder & Strö Hej! Har börjat ge min häst 1/4 paket bakjäst (=12,5 g) för magens skull sedan jag läst tråden om fång här på buke. (Hon hade en...
2
Svar
21
· Visningar
7 140
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Min ponnyhar dåliga hovar och veterinären sade att han kan få fång ifall han går på bete med rik sockerhalt. Han har "fångliknande"...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Jag förstår noll av det här med höanalysen. Bara massa siffror och bokstäver. Kan nån förklara så att typ en 5åring skulle förså? :o...
Svar
9
· Visningar
1 430
Y
Foder & Strö Hej jag pratade med en av mina kompisar som också har hästar. Vi pratade lite om allt möjligt, men så kom vi in på hästarnas mat. Och...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: KillerQueen
·
B
Foder & Strö jag vet inte riktigt var tråden ska ligga, hör lite hemma på utrustning & lite foder ... men men ... jag funderar på & köpa en...
2
Svar
21
· Visningar
2 345
Senast: blohme
·
Foder & Strö Någon som har jämfört kraffts musli och mustangs musli? Eller någon som har åsikter om de enskillda?
Svar
2
· Visningar
657
Senast: KillerQueen
·
C
Foder & Strö Hur mkt salt rekommenderas det att ge till en häst i normal träning? Min häst äter nästan upp saltstenen så nu ska jag gå över till att...
Svar
3
· Visningar
638
Senast: jenred
·
Foder & Strö Har lyckats få tag i en medryttare som ska hjälpa mig att bygga upp min förslappade häst, men behövs det något extra tillskott nu när...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: Mattsson
·
F
Foder & Strö Hej, Min häst har inte gått på bete nånting den här sommaren (hon blir så tjock). Jag har tagit bort 1 kg höfrån foderstaten. Tränat som...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Jag har alltid gett Krafft minor röd och liknande vitamin-mineral prep. Men i mitt hö + lucern finns tillräkligt kalcium-fosfor, plus...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: ponytails
·
T
Foder & Strö Ja finns säkert redan trådar om det men moderatorn får väl peta bort tråden =) En smal häst ska ju gärna äta grund/ groov eller korn...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Tracyblue
·
P
Foder & Strö Hejsan svejsan... Är det ngn här som bara kan svara lite fort ang hur mkt de olika krafftsortimenten kostar. Jag tänkte just ang...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka