Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö jag tänkte börja fodra min häst med betfor och lucern (bland annat) i det nya stallet jag ska flytta till. Hästarna fodras morgon...
Svar
16
· Visningar
8 450
Senast: jenny82
·
Foder & Strö Hur räknar man ut hur många kg av ett hö som hästen behöver för att få i sig tillräckligt med TS? Vet att det finns ett sätt man räknar...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Till hösten när det är dags att ställa in min häst på lösdriften igen från att ha gått på bete under sommaren funderar jag på det här...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Djurjouren
·
Foder & Strö Jag undrar om det finns något hyfsat entydigt svar på hur mycket gräs en normalstor säg halvblodshäst får i sig per timme?
Svar
16
· Visningar
4 014
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Här kommer lite funderingar om saltsten och mineraler. Man tycker ju att det är sånt som man borde kunna vid det här laget, men men...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Totola
·
Foder & Strö Har ett fullblod som jag alltid har gett vanligt hö, dock önskar bonden i nya stallet att jag ska ge honom hösölage istället- för att...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Invinciblestables
·
B
Foder & Strö Här i göteborg har det regnat mkt så det har inte blivit så mkt slaget än,stallets vallar är inte slagna än...vad jag undrar är behöver...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Har en åringshingst (fullblod) född i slutet av juni -06. Han går på bete och är väldigt tunn o tufsig i pälsen. I vintras fick han...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: kisse
·
Foder & Strö min häst brukar stå lös i stallgången, så här om dan drog hon mot höpåsarna, jag blev arg, men istället för att knycka hö så sträckte...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Messy
·
Foder & Strö Mitt sto är ju konstaterat dräktig nu, men hon är på dygn 19 nu så imorgon går hon ju in i den känsliga perioden. Hon har innan hon...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Min häst är väldigt slickig nu på sommaren och tycks vilja ha mer salt? Han har givetvis tillgång till saltsten men han tycks ändå vilja...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: SusieQ
·
Foder & Strö Dit jag & min islandshäst snart flyttar har man ett hösilage med väldigt lite enerig i, men väldigt mycket Smrp. Att få ihop en lämplig...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Lollo_ok
·
A
  • Låst
Foder & Strö Jag tänker inte ta upp en ny "kvist"-tråd så take i easy BOJ :) Jag har inga åsikter om det eftersom jag inte vet vad det handlar om...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Boj
·
  • Låst
Foder & Strö Börjar den att få fotfäste bland barfotaverkade hästars ägare:confused::eek: Vad blir nästa mode som ngn ej hästkunnig kommer...
2
Svar
20
· Visningar
1 889
Senast: Boj
·
Foder & Strö Om man kan det hur mycket ska dom ha? Varje tablett är 500 mg
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: ankic
·
Foder & Strö Min häst har gått på bete sedan 1:a juni. Han har hållt sig jättefin på betet och tanken var att min plus två till skulle gå i en lite...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: amalia
·
S
Foder & Strö Hur går man egentligen tillväga när man gör en analys? Jag köper ju ett parti hö (rundbal) som jag tycker ser bra ut, ca 10-15 balar...
Svar
4
· Visningar
883
A
Foder & Strö har precis köpt en 3årig hings och undrar över kraftfodret, just nu får han havre och lusern (+mineraltillskott). undrar över billigare...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag behöver tips på energifoder då min ena häst inte skall äta betfor längre. Foderstaten baseras på hö med höga värden samt havre +...
2
Svar
27
· Visningar
8 514
Senast: fleur
·
Foder & Strö Vart brukar ni skicka era hö-prov, och till vilket kostnad analyseras dom? Tänkte försöka vara lite ekonomisk, och skicka till det...
Svar
1
· Visningar
836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka