Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det tistlar som är giftiga? Har alla tistlar samma effekt - dvs skyddar glatt muskulatur och renar levern?
Svar
1
· Visningar
956
Senast: tenesie
·
Foder & Strö Jag har inte en aning om vad mitt bete innehåller! Finns det några riktvärden som man kan räkna utifrån? Förstår att det inte kan bli...
Svar
1
· Visningar
515
Senast: Strajder
·
K
Foder & Strö Hur reagerar hästar på saltbrist?
Svar
1
· Visningar
767
Senast: mahlmt
·
E
Foder & Strö Enligt min foderstat som jag har idag får min häst 0,6 mg (antar jag att det är man skriver ut), men hon skall behöva 1,1. Jag har varit...
Svar
17
· Visningar
1 222
Senast: Emelie3
·
S
Foder & Strö De flesta jag vet ger hästarna färdigblandade mineraler. Hur ska man veta vad hästen egentligen behöver? Höanalys? Om man gör analys o...
Svar
12
· Visningar
1 225
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Vilka örter sägs det hjälpa mot hosta för hästen? Har chans att få ett gäng örter men skulle vilja veta vad de heter. Om ni känner till...
Svar
12
· Visningar
1 060
Senast: springsten
·
Foder & Strö OM en häst i dag får ett dyrt fullfoder som innehåller 15% olja. Kan man då om man skulle byta foder helt enkelt lägga till 1,5 dl olja...
Svar
4
· Visningar
742
Foder & Strö Gör de det? Behövs då saltsten oxå? Har hört olika bud... Har haft slickebalja men min ena häst gillar att vandalisera den o...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Var vänliga o besvara dessa höfrågor: 1. Vad ger ni för ert hö per kg? 2. Vilka månader räknar ni med att ge full ranson varje dag...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: Empalie
·
F
Foder & Strö Hej! Jag undrar om ngn vill ge mig ett råd om hur jag bäst skyddar småbalshö som ska lagras på ett beronggolv? Bäst vore såklart ett... 2
Svar
22
· Visningar
3 125
Senast: Flash
·
S
Foder & Strö Tänkte kolla om någon har bra tips på bra foder. Fick hem min häst nu i sommras så han har ju bara gått på bete. Så tänkte spana lite nu...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej, Jag har ett 9-årigt sto som har väldigt oregelbunden och konstig brunst. Så fort hon känner doften av en annan häst så skriker...
Svar
10
· Visningar
1 213
Senast: thorelicia
·
D
Foder & Strö min eq vill at jag ska ge c vitamin och magnsium tillskott. ska beställa från horze tänkte jag och på cvitaminen står dte hur mkt man...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: thorelicia
·
G
Foder & Strö Heej! Jag vet att det finns tidigare inlägg om detta och jag har nog läst igenom dom allihop. Men jag vill höra en liten sammanfattning...
Svar
9
· Visningar
820
Senast: Prestige_
·
N
Foder & Strö Är det någon som vet om det finns några nackdelar med det? Och om man har gett det ett tag ska man trappa ner el bara sluta? Funderar på...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Egonson
·
R
Foder & Strö har ni någon koll på årets höpriser då det antagligen kommer att bli dåligt med hö:crazy: Grannen fick göra sig av med 700 balar pga...
Svar
8
· Visningar
1 601
·
Foder & Strö Hej!! Har fått lära mig att man inte ska fodra direkt med det nya höet, utan vänta minst sex till åtta veckor, tills torkningsprocessen...
Svar
9
· Visningar
5 730
·
Foder & Strö Jag fick ett tips av en bukare att Fiberplex är bra för att stabilisera lite smålösa magar. Läste på burken och det lät jättebra!Grejen...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Kaki
·
M
Foder & Strö Hae nyligen skaffat häst, är som en nybörjare igen med mycket, speciellt detta med hö/hösilage TS o allt vad det är.Så en fråga...
Svar
1
· Visningar
584
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hästarna käkar av silten på stallplan (lera, nästan som sand), trots att de har tillgång till saltsten, får mineraler i fodret, samt får...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Criks Pacific
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka