Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Om jag ska träna ett hårt hoppnings pass hur många timmar innan träningen är det optimalt att utfodra med kraftfoder (havre). Tänker på...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö I höst och vinter kommer vi tre inackorderingar i stallet ha olika hö, vilket jag tyvärr inte kan påverka. Min häst äter 2 måltider... 2
Svar
33
· Visningar
1 929
Senast: nyponros
·
Foder & Strö Exakt vad är det som gör att hästarna håller värmen lättare när de äter? Är det själva matsmältningen, eller är det näringen i det de...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Riley
·
A
Foder & Strö .....innan man bör ge hästarna det? Är det någon fara att ge hö som legat inne i tre veckor? Vet att bonden kör med höfläkten så...
Svar
9
· Visningar
4 812
Senast: hästig
·
I
Foder & Strö Satan då var det dags igen! Alla andra har problemet att deras hästar blir så feta under sommaren men mitt problem är precis tvärtom... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 059
Senast: Esset
·
Foder & Strö Vad och hur mkt ger ni era 1-3 åringar? Tacksam för svar! :bow: 2
Svar
33
· Visningar
2 810
Senast: Corina
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder så har jag anledning att tro att den inte stämmer. Jag beställde mitt hösilage från en bekant som är mjölkbonde...
Svar
18
· Visningar
1 704
Senast: Invinciblestables
·
C
Foder & Strö Hjäälp mig! Hejsan. Jag fick analysen idag. Det är inget bra alls :/ Skyyyhöga värden! 84 % ts 64 smrp 8.1 mj 1.9 Ca...
Svar
18
· Visningar
1 138
Senast: CeciliaAndersen
·
Foder & Strö Hej. Jag sitter nu och ska räkna foderstater till dom 2 små djuren här hemma men inser att det står ingenstans på min påse vilka...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: hästig
·
Foder & Strö Hmm...jag trodde i min enfald Tokosel var lika mycket ett e-vitaminpreparat som ett selen-preparat. Men tittar man närmare så innehåller...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Enligt analysen av mitt hösilage är ts på 73% men jag undrar hur korrekt det är. Jag tog ut prover ur strängarna ett par timmar innan...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Marie_K
·
T
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av det? Bra/dåligt.Resultat mm. Funderar på att ge det till min gamling...har givit lucernhack men det är...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: HelenaHandberg
·
F
Foder & Strö Hej, jag hade tänk att byta till krossad havre istället för hel havre. Min fråga är, är 1 liter havre lika mycket som 1 liter krossad havre?
Svar
4
· Visningar
843
Senast: arabia
·
S
Foder & Strö i år kommer mina hästar få det kalcium och fosfor de behöver av grovfodret. Egentligen behöver endast selen tillföras. Vilket är bäst...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: Sock
·
Foder & Strö Varför ger ni era hästar betfor? Vad finns det för för- och nackdelar med det? Har frågat runt lite på hemmaplan, men ingen verkar ha...
Svar
3
· Visningar
2 234
Senast: puppan2
·
Foder & Strö man bäst hösilagemängden en häst (halvblod ca 550 kg) får i sig när den går på lösdrift med fri tillgång? När det blir kallare märker...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Sar
·
Foder & Strö Jag har hittat mina drömars hö detta år :love:. Inte äckligt inplastat gräs utan riktigt hö *salig*. Det finns två sorter hos bonden...
Svar
13
· Visningar
2 855
Senast: Idasagare
·
Foder & Strö Jag har en lättfödd ponny som i höstas hade ett mindre fånganfall. Denna sommaren har hon gått i sin vinterhage och ätit gräs. Det är...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Gullan86
·
Foder & Strö Man har ju alltid hört att hårt tränande hästar, unghästar och dräktiga ston ska ha extra E-vitamin och Selen, men Hur mycket extra är...
Svar
13
· Visningar
1 508
Senast: ghost
·
E
Foder & Strö Min häst behöver mycket tillskott nu och jag vill bara veta att han inte kommer få en chock eller nåt! :crazy::p Han får detta just...
Svar
14
· Visningar
1 172
Senast: thorelicia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka