Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ah, ok. Billigt då antar jag.
Se om du kan sälja så bidrar den ju lite till inköpet av annat kraftfoder.
Fast om kvoten får blir lite högre så kan du ge 5 dl olja och 4 kg havre och 7 hg hö, då blir kvoten strax under 8. 118MJ och 920 g smrp skulle det vara ok så är ju problemet löst, billigt.
Om du kikar in på D&H sida och kollar analyserna, tänk på att det vi kallar smrp är ~80-85% av det angivna proteinvärdet de skriver ut. Vet inte varför vi krånglar. ERS som någon nämnde har bra värden 13.5/90~ men som sagt dyrt om du tyckte det var ok med mitt förslag med enbart havre. Testa kan du ju alltid göra och se om det funkar med den något högre kvoten.
Varför inte ta en kolla på Finska foders Racing Power. Det är ett "värmebehandlat energikoncentrat för sporthästar"
Så här står det i deras broschyr....
"Energins smältbarhet är av toppklass tackvare växtoljeblandning och expanderbehandling av spannmålen. Racing Power innehåller lecitin som gör att fettet bättre kan tillgodogöras. Naturligt TMG eller betain minskar mjölksyrabildningen i musklerna. Hög mikrobiologisk kvalitet och jämn utfodringskvalitet säkrar hästens hälsa även vid hård ansträngning. Användning av Racing Power hjälper hästen att bättre klara av träning och tävlingsansträngningen"
MJ 12.6 MJ SMRP 90g/kg Ca 5 g/kg P 3g/kg
Kolla in deras hemsida www.finskafoder.com
Foder & Strö
Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.