Så lite socker som möjligt

Sv: Så lite socker som möjligt

Men du behöver troligtvis inga boots om den inte verkas ner för mkt.

Påminner om när jag var in med bilen för att en blinkers inte funkade.
Det slutade med att han sa att hela elsystemet måste bytas ut:mad:

Åkte till en annan som fixade till det på 5 min. o tog 150 kr.

Det var precis det som gjorde min häst öm i fötterna. SANHCP verkaren verkade ner trakterna till sulnivå och lite till, tårna under sulnivå, hörnstöden likaså (under sulnivå), eftersom hovväggen blev så låg, var han oxå tvungen att ta MYCKET på strålen, eftersom den stack ut så mycket jämfört med hovväggen = den blev tunn och mjuk. Sulan rörde han dock inte mer än sista gången då den hade växt lite konstigt.

Min nuvarande hovis låter trakterna vara lite högre än sulan, hörnstöden tar hon endast om de är högre än hovväggen och strålen skär hon endast bort flikar och skär rent rötangripet "horn". Sulan låter hon helt vara. Eftersom jag håller efter lite mellan verkningarna och hon rids rätt tufft, så behöver hon inte göra så mycket med henne än att korrigera om hon sliter snett eller finputsa.

Precis:bow:
Det heter inte Hovvägg för intet.

Det ser ut lite som om en nagelbitare har varit framme;)
Tånaglarna finns där för att skydda tårna.
Liksom hovväggen skyddar sula o kötthov.

Han ömmar nu i början när han är ovan, och den där svampen i strålen gör sitt. han ömmar mindre nu än första dagen utan skor.
Jag kna inte så mycket om verkning, sulor och hovväggar. Men min tränare sa att han såg riktigt fin ut om hovarna, så jag litar på henne.

Läs på lite om hoven, så att du kan sålla lite i det som hon påstår.
.Den får inte svamp i strålen.

men eftersom prästen säger att jesus en gång kommer att komma tillbaka till jorden tror du på det oxå? En präst kan väl inte ljuga?

Har jag sagt att allt är sanning? Kan du citera det inlägg där jag skriver att allt hon säger är sanning?

Har jag sagt att allt är sanning? Kan du citera det inlägg där jag skriver att allt hon säger är sanning?

Nä, men jag får uppfattningen att bara för att din tränare är nöjd så måste du oxå vara det. Att en barfota verkare påstår att hästen har svamp i magen pga socker så skulle jag dra öronen åt mig. En hästmage har lågt ph, så svamp skulle inte trivas där, o dessutom så skulle den knappast sprida sig till hovarna.
Med tanke på det blöta vädret så blir ju alla (ok, nästan) hästars hovar svampiga, men det betyder inte att dom har svamp, utan de blir mjuka o porösa.

Hovvårdare är bara en "sekt" som skor sig på o lura folk på pengar. Dessutom ersätter inte försäkringsbolaget om något går snett om man anlitar en "Barfota taliban". Det är upp till varje hästägare o se till att hästens hovar sköts av utbildad hovslagare.

han kan tyvärr bara äta hösilage, då han är dammallergiker. Sen har jag ingen större lust att köpa enskilt hö just för honom, när jag får hösilage gratis i hyran.
Sen är det väl mer näring i hösilage, vilket gör att man beöver ge mindre.. eller tänker jag fel nu?!
Betforen har jag redan skrivit att jag kan utesluta, vill veta mer vad man kan ersätta havren med.

Man ger mer av silage eftersom det är mer vatten

Jag måste säga att jag har lite svårt att tro på barfota talibanerna..............men den dagen det finns seriös forskning på området kan jag bemöda mig att lyssna på dem.....

Liknande trådar

Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
4 032
Senast: Mustang
·
E
Foder & Strö Nu vill jag endast ha svar av barfotahäst kunniga. Min barfotaverkare råder mig att ge inte betfor, eller säd eftersom att hästar får...
Svar
13
· Visningar
1 512
Hästvård Någon som har en ide på varför min häst har fått mjuka strålar som tar i marken helt plötsligt? Lite bakgrund: Hade en tjej ute och...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10