Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte mer än att den som åt mycket förut äter mindre och den som inte åt alls slickar en del nu. Det tycker inte jag är tillräckligt bra anledningar (eller anledningar alls faktiskt) då saltintaget går att balansera på annat sätt om man är orolig för det. Tycker att riskerna klart verkar överväga då som nämnts, saltintaget går att reglera på betydligt säkrare sätt både gällande mängd och säkrare innehåll.
Kan faktiskt inte förstå att man MEDVETET ger sin häst något som enligt analys GARANTERAT påvisat innehåll av tungmetaller.![]()
![]()
HAR läst att du inte bara har saltsten, därför ser jag än mindre det fantastiska i att dina hästar nu slickar mer normalt, från båda håll. Det borde liksom inte spela någon roll då du ändå ser till att dina hästar får i sig tillräcklig mängd, vilket är bra naturligtvis.
Att slicka på saltsten är en del av hästens sysselsättning??Ja, någon annan smiley kunde jag inte sätta. DET var nog en av de sämre anledningarna. Då brister något annat i hästhållningen, fundamentalt, om man är av åsikten att en trevlig saltsten att slicka på är något positivt i hästens sysselsättning. Saltstenens funktion är väl ändå främst att ge hästen MÖJLIGHETEN att justera sin saltbalans till viss del på egen hand. INTE att vara en sysselsättning.
Som jag skrivit förut "normalmängd" vitlök ligger också under gränsvärdena för vad som är farligt men det har många också slutat ge då det visat sig ge biverkningar. Men i doser som vida överstiger det man stoppar i dem. Men med tungmetaller under gränsvärden är det ingen fara.....![]()
De flesta foder (färdigfoder då) analyseras noga idag, skulle det visa sig finnas tungmetaller i vet jag inte om det skulle gå obemärkt förbi.
Men det är ju dina hästar...
Nej, efter att ha läst den här tråden måste jag säga att detta verkar vara ännu en, kanske en av de större, bluffarna hästmänniskor ännu en gång gått på.![]()
![]()
PST!Oftast vill man ha mjukare saltstenar till hästar än till nöt eftersom hästar ha en känsligare tunga o man vill att de skall få i sig ordentligt!
När det gäller de vansinniga påståendena om H-stenen så räcker det för att jag aldrig skulle köpa den mens andra sväljer allt med hull o hår.
PL
PST!
Hästar har framtänder i båda käkarna
Tar bitar![]()
Att en hårdare sten knappast ökar konsumtionen.
Men visst skall man ha en sten som sitter länge som prydnad så!
PL