Sv: Liten gallup - skulle du köpa hösilage om...
Jag föredrar löspressat hö.... Tyvärr har jag problem att lagra det...
Fuktiga varma höstar och vintrar gör att jag får mögelislag efter att det är lagt på skullen. Tyvärr har halmskörden regnat bort de senaste åren. Jag får alltså inte tag på halm att täcka höet med....
Detta har inneburit att jag nu gått över till ensilage...
Tyvärr hade jag bara möjlighet att ta det som storbalar.... Vilket innebär att det kommer att bli en hel del som kasseras då jag inte har tillräckligt stor mängd hästar... gör dock mitt bästa för att fylla stallet denna vinter....
Fick jag välja utan att ta hänsyn till lagringsproblematik och liknande så ser min prio ut som följer.
1 Löspressat hö
2 Hårdpressat hö i småbalar
3 Ensilage med ts-halt runt 65 %
4 Ensilage med ts-halt under 60 %
Jag föredrar löspressat hö.... Tyvärr har jag problem att lagra det...
Fuktiga varma höstar och vintrar gör att jag får mögelislag efter att det är lagt på skullen. Tyvärr har halmskörden regnat bort de senaste åren. Jag får alltså inte tag på halm att täcka höet med....
Detta har inneburit att jag nu gått över till ensilage...
Tyvärr hade jag bara möjlighet att ta det som storbalar.... Vilket innebär att det kommer att bli en hel del som kasseras då jag inte har tillräckligt stor mängd hästar... gör dock mitt bästa för att fylla stallet denna vinter....
Fick jag välja utan att ta hänsyn till lagringsproblematik och liknande så ser min prio ut som följer.
1 Löspressat hö
2 Hårdpressat hö i småbalar
3 Ensilage med ts-halt runt 65 %
4 Ensilage med ts-halt under 60 %