Foder till gammal ponny..

Sv: Foder till gammal ponny..

Men han stod väl på lösdrift med fri tillgång skrev du? Då står han väl aldrig inne?
Nu blir jag förvirrad... förstår inte heller varför du gav ett sånt svar på mitt inlägg.

De går in i boxarna och äter sin frukost och kvällsmat i lugn och ro. Annars går de fritt i lösdriften.
 
Sv: Foder till gammal ponny..

Jag tror ju att om din senior är i så fint skick som han ser ut att vara på bilden så måste du ju redan nu göra NÅGOT rätt, eller hur?

ps.Mina hästar har också alltid fått mat två gånger om dagen, går ute hela dagarna och gnafsar i sig gräs, står inne över natt - OCH hör o häpna, de har överlevt och är i gott hull:eek:
 
Sv: Foder till gammal ponny..

Jag tror ju att om din senior är i så fint skick som han ser ut att vara på bilden så måste du ju redan nu göra NÅGOT rätt, eller hur?

ps.Mina hästar har också alltid fått mat två gånger om dagen, går ute hela dagarna och gnafsar i sig gräs, står inne över natt - OCH hör o häpna, de har överlevt och är i gott hull:eek:

Precis, han mår bra som det är.. behöver bara få i sig snäppet mer fett.
 
Sv: Foder till gammal ponny..

De går in i boxarna och äter sin frukost och kvällsmat i lugn och ro. Annars går de fritt i lösdriften.

Okej då fattar jag bättre vad du menar.

Men du verkar inet riktigt förstå vad jag menar med mina inlägg? Eller?
 
Sv: Foder till gammal ponny..

Jag tror ju att om din senior är i så fint skick som han ser ut att vara på bilden så måste du ju redan nu göra NÅGOT rätt, eller hur?

Men nu har den, som jag förstått det, gått på BETE hela sommaren och då brukar ju de flesta hästar bli fina (gott om både energi och protein o annat).
Och hon skrev ju att förra VINTERN tappade den lite och hon undrade därför vad hon skulle göra/ge till nästa VINTER!
Hur hästen ser ut NU har ju inte så mycket med DET att göra.

ps.Mina hästar har också alltid fått mat två gånger om dagen, går ute hela dagarna och gnafsar i sig gräs, står inne över natt - OCH hör o häpna, de har överlevt och är i gott hull

Är det någon i tråden som har sagt att de INTE skulle må bra av ditt sätt? :confused:
 
Sv: Foder till gammal ponny..

Stallets 31-åring har blivit mycket finare sedan han började äta Krafft Rehab.
 
Sv: Foder till gammal ponny..

Ja Krafft Rehab vet jag att många med svårfödda/gamla hästar säger fungerar jättebra!

Fast problemet som kan uppstå för denna lilla häst, är hur han ska fixa grovfoder om han börjar strula med det. Då hjälper ju föga Rehab, eftersom kraken inte kan leva på enbart kraftfoder.
 
Sv: Foder till gammal ponny..

Fast problemet som kan uppstå för denna lilla häst, är hur han ska fixa grovfoder om han börjar strula med det. Då hjälper ju föga Rehab, eftersom kraken inte kan leva på enbart kraftfoder.

Ja det har du rätt i. Därför ÄR ju lusern ett förstahands alternativ som ju så småningom kan ersätta höet (när den är ovillig att tugga hö längre).

När den inte längre är villig att alls/nästan inte alls tugga på hö så MÅSTE ju en annan lösning till... antingen att börja fodra den flera ggr om dagen med luserngröt eller att ge dom fri tillgång på lusernet i hagen o ta bort höet (vilket ju fungerar dåligt i o med att det går andra hästar i hagen också).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 416
Senast: Bri
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 452
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 836
Senast: gloiredor
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp