Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Har 3 tävlingshästar och sen 3 shettisar och en travar (inte min) Detta är 3 ensilage analyser, kan ni tala om för mej vilken som är...
Svar
16
· Visningar
1 053
Senast: jupiter-judex
·
C
Foder & Strö Har en gammal trotjänare, 23 år som gått på ridskola i 10 år.. Han börjar bli gammal och stel.. Vill ge han nått som gör han...
Svar
10
· Visningar
2 818
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Jag sköter om en islandshäst pga ägaren hinner inte med den. Han får ändast hö och vatten , men nu har jag lyckats övertala ägaren att...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: Kaki
·
S
Foder & Strö Dodson&horrel mycket hög energi fodret, innehåller det INGET kalcium, magnesium eller fosfor? Står bara aska förrutom smrp, MJ och några...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: Cashmir
·
Foder & Strö Stämemr det att man kan ge de grenar, att det inte är någon fara.. Isådanna fall vad är det för grenar man ska ge?
Svar
8
· Visningar
1 212
Foder & Strö Beställde soja av en foderhandlare och trodde att jag skulle få samma sort som granngården säljer, men detta var svenska foders soja...
Svar
3
· Visningar
1 425
Senast: amalia
·
K
Foder & Strö Jag har hört att det är bättre att utfodra med hösilage på vintern, eftersom det håller sig längre, och hö på våren och hösten. men hur...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Trissa
·
K
Foder & Strö Hej. nu tänker jag fråga den frågan som många frågat här, men man har aldrig riktigt fått det svar man förväntat sig att få: Vad ska...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Masse
·
Foder & Strö Efter mycket funderande hit och dit har jag och veterinären kommit fram till att hela min hästs vitamin-mineral behov ska täckas av...
Svar
13
· Visningar
1 502
Foder & Strö Kan man verkligen ha fri tillgång på mineraler i en lösdrift. Äter hästarna det de ska eller är det risk att de äter för mycket och blir...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Egonson
·
L
Foder & Strö Det verkar vara många som ger hästarna lusern hack och lusern pellets. Skulle det fungera lika bra med lusernhö? Funderar på om...
Svar
8
· Visningar
2 060
Senast: lilla e
·
Foder & Strö vad tycker ni om eggersmanns musli? jag har haft den innan till min förra häst som fick senior för att han hade svårt att hålla hullet... 2
Svar
20
· Visningar
1 966
Senast: RIA
·
Foder & Strö Våra hästar går på lösdrift och vi har haft en stor höfålla (glömde precis rätt namn på dom:angel:) där vi kunde ha en rundbal i och... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 032
Senast: unki
·
A
Foder & Strö Hejsan, Jag har läst på en massa amerikanska websidor att grönt the ska vara bra som antioxidant till hästar. Min skimmel har melanom...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Alkemisten
·
D
Foder & Strö har provat att ge min häst magtarm men de funkar inte så bra. har hört att man kan ge bakjäst men hur mycket kan man ge?
Svar
3
· Visningar
740
Foder & Strö Min mamma sa idag att det på hennes tid gick att få tag på torkade morotsflan på säck som man gav i form av betfor. Har ni hört talas...
Svar
15
· Visningar
1 960
Senast: Lea
·
T
Foder & Strö Min häst ska stå på boxvila pga atroskopi nu på tis,finns det ngt som jag kan ge henne för att hålla magen i trim,har gett henne...
Svar
1
· Visningar
725
Foder & Strö Är det någon som vet hur stor mängd betfor man som mest kan ge per utfodringstillfälle till en häst? Rekommenderad maxgiva per dag är...
Svar
12
· Visningar
1 718
Senast: jupiter-judex
·
E
Foder & Strö Hej! Vi håller på att bygga en foderhäck till våra hästar, som aldrig tidigare fått fri tillgång på hö men som skall få det under...
Svar
5
· Visningar
4 172
Senast: ameo
·
O
Foder & Strö Behöver lite snabb hjälp. Jag ska välja vilket hösilage jag ska ha i morgon. Det är två olika från i år och ett från förra året. Jag har...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31