RIA
Trådstartare
Sv: Eggersmanns musli?
så mycket lyssnar jag inte på försäljarna :smirk: men självklart måste jag se till vad dom skrivit om fodret. sen fodrar jag självklart med det jag tycker passar höanalysen bäst. tyvärr så kommer det ingen förrens i slutet på nästa månad så måste vänta med beräkningarna på kraft fodret.
men dessa är de jag har i huvudet just nu:
cool
natur
ört
classic
havre komplettering
sen får jag se vilket det blir...
STRUNTA i vad det står fodret är till för. Det är ett jäkla oskick som alla fodertillverkare håller på med. Men det enda du ska kika på är SIFFRORNA (och i viss mån innehållet då). Om du har ett hö som är si, så kan 'prestationsfoder' vara precis vad du behöver, medan du om du har ett hö som är så så är det ett avelsfoder som är precis vad du behöver. Allt till samma glada hobbyhäst.
Så, analyserat hö, uträknad foderstat, kolla vad som ev saknas. Hitta ett foder som så bra som möjligt fyller den luckan. Och blunda helt för vad för trams det står på säcken annat än värdena och innehållsförteckningen =)
Och håll för öronen när foderförsäljarnas och foderleverantörernas egna foderrådgivare börjar lalla!
så mycket lyssnar jag inte på försäljarna :smirk: men självklart måste jag se till vad dom skrivit om fodret. sen fodrar jag självklart med det jag tycker passar höanalysen bäst. tyvärr så kommer det ingen förrens i slutet på nästa månad så måste vänta med beräkningarna på kraft fodret.
men dessa är de jag har i huvudet just nu:
cool
natur
ört
classic
havre komplettering
sen får jag se vilket det blir...