Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som rubriken lyder, hur snabbt vänjer ni hästarna vid gräs? Jag har tidigare varit jätteförsiktig, är livrädd för fång. I år har vi vant...
2
Svar
23
· Visningar
11 173
Senast: nyaste
·
Foder & Strö Hejhej! Jag har en fjordvalack som jag nu satt igång. Han är 17år och har inte vart igång "ordentligt" på kanske två år. Han är...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Athletin
·
Hästvård Hej alla kunniga erfarna! Jag har tack och lov sluppit vara med om veterinär besök. Men nu undrar jag om jag kan känna mig trygg med...
Svar
7
· Visningar
2 104
Foder & Strö Jag har en häst med sommareksem som går täckad tidig vår till sen höst från mulen till svansens slut. Han får aldrig vara ute dygnet...
Svar
3
· Visningar
1 304
Hästvård Någon med erfarenheter av ingrepp på grund av slappt gomsegel och/eller struplocksproblem? Har operationer gett önskat resultat? Hur...
Svar
3
· Visningar
3 033
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö Jag har äran av att vara ryttare till en underbar gammal arab herre på 20 år, och har märkt nu under våren att han börjat tunna ut...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 327
Hästvård Jag ska ev låna ut min ponny på foder och till en familj som tävlar mycket med sitt sto , min ponny har alltid endast varit...
Svar
11
· Visningar
1 541
Senast: Presto
·
Hästvård Jag ska rådslå med veterinären men tycker det är lite tidigt att ringa när det inte är akut. Äter frukost först. :) Igår fick hon...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad på Hippolyts gula linfrön och vanliga linfrön?
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: Travarn
·
Hästvård Jag undrar om det finns en lag på hur stora hagar hästar ska vistas i på dagarna? Jag vet ett ställe där 7 st hästar står i var sin...
Svar
8
· Visningar
2 177
Senast: pinky
·
Hästvård Jag har ett fullblodssto som tappar hull över vintern, men jag fodrar med lusern och hon håller sig då fin hela vägen fram till betet...
2
Svar
21
· Visningar
3 444
Senast: Celestan
·
Hästvård Hej! I söndags när jag skulle rida var min häst inte lik sig själv, han ville inte gå, var oren i bak och i ont så fort han skulle...
Svar
15
· Visningar
2 549
Senast: Sar24BB66
·
Foder & Strö Var och köpte Protect E-selen idag, i burken får man med ett dosermått. Men det står inte hur mycket det innehåller! :banghead: Någon...
Svar
3
· Visningar
1 931
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Vad tycker ni om det? Någon här inne som har det så? Tycker ni att man kan göra så sommartid?
Svar
18
· Visningar
2 737
Senast: nyaste
·
P
Foder & Strö Om man inte har analys och inte kan påverka den delen, och inte vill ge färdigfoder, vilka råvaror är bäst att ge? Givetvis är mängden...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 567
Senast: clovergirl
·
Hästvård Jag har svårt för att se om en häst är musklad eller ej, vilket blir lite problematiskt ibland. Vavd brukar ni kolla på när ni ska se om...
Svar
0
· Visningar
615
Hästvård Rara röda har stått sen tidig höst, pga en avsliten bröstmuskel. Har varit klar att sätta igång ett tag nu, men mattes civila liv har...
2
Svar
21
· Visningar
9 630
Hästvård Jag skulle behöva ett ( eller flera) superbra tips om hur man får bort missfärgningar i svansen!! Hjälp!! Jag tvättat med gallop stain...
Svar
12
· Visningar
1 413
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö St Hippolyt säljer enskilda spårämnen under namnet HestaPlus. Det finns järn, koppar, selen, zink, magnesium och mangan. Jag har inte...
Svar
15
· Visningar
2 091
Senast: Centaur
·
Hästvård Min islandshäst går med eksemtäcke och det gör att manen tar en del stryk och blir lite "klen". Använder mycket pälsglans så den inte...
Svar
13
· Visningar
1 623
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka