Sojamjöl eller krafft muskel?

Sv: Sojamjöl eller krafft muskel?

Och HUR får man tag på det? Här uppe, Sundsvall, kollar expediten på både Granngården o svenska foder på en som man var tokig när man frågar. Har inte möjlighet att beställa hem en pall eller så. Hjälp?

Kvarnbyfoder levererar från 200 kg, kan vara blandade produkter. Priset/kg blir ju dock bättre om man tar hel eller åtminstone halv pall av en och samma produkt!

Ja, en fb-grupp kanske är nått att fundera på. För själv har jag INGEN möjlighet att beställa hem varken hel eller halv pall. Står inhyrd och saknar lämplig förvaring... Men borde inte svenska foder kunna ta med en säck vid beställning av nått annat? Även om jag då får köpa säcken lite dyrare borde det väl ändå vara billigare än Kra**t muskel?

Väntar o ser vad analysen säger :)

Ja, en fb-grupp kanske är nått att fundera på. För själv har jag INGEN möjlighet att beställa hem varken hel eller halv pall. Står inhyrd och saknar lämplig förvaring... Men borde inte svenska foder kunna ta med en säck vid beställning av nått annat? Även om jag då får köpa säcken lite dyrare borde det väl ändå vara billigare än Kra**t muskel?

Väntar o ser vad analysen säger :)

Det kan vara så att Svenska Foder om de använder PP i sina produkter bara köper det på storsäck och då har de inga småsäckar klara att sälja!

Jo det kan vara svårt att köpa av fodertillverkare. Jag har försökt köpa från Salsafoder då de använder potatisprotein i sina foder men fått nobben.

*kl*

Angående potatisprotein så vill jag bara tipsa om att leta efter åteförsäljare av Kvarnbys sortiment. De har potatispritein i 25 kg säckar i sitt grissortiment. Så återförsäljaren kan be Kvarnby att inkludera även detta vid nästa leverans.
Så har jag gjort hos min lokala foderleverantör. De har normalt sett inte grissortimentet men jag förklarade läget och kunde hämta/köpa säcken 3 dagar senare! :love:

Och jag beställde hos min återförsäljare för tre år sen. Nu är det standard i deras sortiment och fler och fler frågar efter det. Perfekt!

Slutarps kvarn. Fast jag tror jag tog sista säcken de hade inne sist jag var där. De tar in mer om man ber dem.

Lite gammal tråd jag vet men jag letar febrilt efter potatis protein men kan inget hitta...:banghead:

Någon snäll människa som skulle kunna skicka PM om var det finns återförsäljare..?

Bor i skåne, HBG

Lite gammal tråd jag vet men jag letar febrilt efter potatis protein men kan inget hitta...:banghead:

Någon snäll människa som skulle kunna skicka PM om var det finns återförsäljare..?

Bor i skåne, HBG

Svedala Bygg och Foder har (ligger utanför Malmö)- kostar strax över 600:-- för 20 kilo tror jag det var.

Tack!

Hur mycket ger man om dagen??

Till växande (4årigt) stort hbl?
Finns det nån speciell "regel" att gå efter?

Hur mycket potatisprotein du ska ge beror ju på hur mycket protein det fattas i foderstaten.

Har för mig att 1 dl väger ca 60 gram.

Potatisprotein köper du hos Kvarnbyfoder i Staffanstorp, inte så långt ifrån dig ju. jag beställde hem en pall med lucern o en säck p.p och då var det fraktfritt! Men man kan även åka till dem o hämta.

Kvarnbyfoder ligger i Staffanstorp. Du går in på "kontoret" och säger vad du vill ha. De tar ej kort.
Sen kör du runt hörnan o hittar en "arbetare" som lägger i säcken/arna i bilen.
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar