Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst sparka sig själv på insidan av bakbenet straxt innan jul det var inget sår bara päls som saknades men benet var jätte svullet...
Svar
3
· Visningar
3 240
Senast: clovergirl
·
Hästvård Min 22-åring har fått kliande nässelutslag, något som sprider sig och kliar. Det började med några knottror på halsen, men nu finns dem...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Elwan
·
Hästvård Har letat men inte hittat något bra svar. Såhär är det. Min ena ponny fick fång, vad vi tror, för snart 3 veckor sedan. anledningen... 2
Svar
28
· Visningar
6 616
Senast: gylle
·
Hästvård Hej! Jag har nära kontakt med en familj som har en Shire-valack med ett väldigt underligt beteende. När han äter hö, tuggar han först...
Svar
14
· Visningar
2 722
Senast: Centaur
·
Hästvård Hästen har en diffus hälta.... Syns inget i skritt,markerar i trav. Under veckan så har det vissa dagar inte synts ngt vid trav, andra... 2
Svar
34
· Visningar
5 090
Foder & Strö Vi ger några gånger i veckan lite Mash (Marstall) till hästen, för att det är bra för magen, och gott. När hästen var på medicinkur så...
Svar
10
· Visningar
6 208
Hästvård Finns det någon lagparagraf som förtydligar hur mycket strö det ska finnas i en hästbox? 2
Svar
24
· Visningar
4 729
Senast: Cha9
·
Hästvård Läste nyss något som verkligen för mig var intressant, och som jag inte har hört något om tidigare. Meningen lyder: Som yngre kliade...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har funderingar på att börja fodra mina hästar med svarthavre, dels tycker jag att värdena kompletterar mitt silage rätt ok, dels blir... 2 3
Svar
44
· Visningar
11 002
Foder & Strö Håller på att gå vilse i denna foderdjungel. Foder byter namn, finns inte längre etc etc. Vad finns det för melassfri lucern som...
Svar
12
· Visningar
5 563
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hon ska kollas av vetrinär idag, men vad brukar det bero på?
Svar
11
· Visningar
2 747
Senast: Boj
·
Hästvård När tycker ni att man tidigast kan avmaska eller brukar ni gå på något annat? Ex. vädret, årstid eller vad som helst. 4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 929
Senast: Madick
·
Hästvård Det är så att vi skarpt börjar tro att min häst ser dåligt... men frågan är. kan veterinärerna ta reda på om hästen har dålig syn...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Är det någon som har gett båda bakjäst och yea-sacc (till samma häst)? Vad fungerar bäst?
Svar
4
· Visningar
3 098
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej, är det ngn som har koll på ungefär hur mycket gräs en unghäst får i sig per dygn?
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Har nu fått blodprovssvar på min häst, som endast äter silage(finns dock ingen analys och tillgå) och dricker kommunalt vatten. Ho har... 2 3
Svar
45
· Visningar
13 353
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Första året som jag räknat foderstat, vilket betyder att jag i år har gett kli, lusernhack och div tillskott som behövdes för att...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Zolt
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan HEL/KROSSAD LINFRÖ, LINFRÖKAKA och LINFRÖOLJA? Och hur mycket stärkelse är det egentligen i vetekli??
Svar
10
· Visningar
3 403
Senast: Piraja
·
Hästvård Nu är det maj, mitt Haflingersto går ute dygnet runt (har ligghall), hon har släppt vinterpälsen och har satt fin sommarpäls. Jag... 2
Svar
21
· Visningar
5 397
Senast: axel
·
Hästvård Vår häst fick ett litet broddsår, som utvecklades till lymfangit. Fick 4 dagars sulfakur, blev bättre men nu är benet varmt igen, och...
Svar
19
· Visningar
6 290
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka