Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det är så att vi skarpt börjar tro att min häst ser dåligt... men frågan är. kan veterinärerna ta reda på om hästen har dålig syn...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Är det någon som har gett båda bakjäst och yea-sacc (till samma häst)? Vad fungerar bäst?
Svar
4
· Visningar
3 098
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej, är det ngn som har koll på ungefär hur mycket gräs en unghäst får i sig per dygn?
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Har nu fått blodprovssvar på min häst, som endast äter silage(finns dock ingen analys och tillgå) och dricker kommunalt vatten. Ho har...
2 3
Svar
45
· Visningar
13 332
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Första året som jag räknat foderstat, vilket betyder att jag i år har gett kli, lusernhack och div tillskott som behövdes för att...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: Zolt
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan HEL/KROSSAD LINFRÖ, LINFRÖKAKA och LINFRÖOLJA? Och hur mycket stärkelse är det egentligen i vetekli??
Svar
10
· Visningar
3 398
Senast: Piraja
·
Hästvård Nu är det maj, mitt Haflingersto går ute dygnet runt (har ligghall), hon har släppt vinterpälsen och har satt fin sommarpäls. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
5 385
Senast: axel
·
Hästvård Vår häst fick ett litet broddsår, som utvecklades till lymfangit. Fick 4 dagars sulfakur, blev bättre men nu är benet varmt igen, och...
Svar
19
· Visningar
6 282
Senast: Korven
·
Hästvård Jag är lite förvirrad just nu. Jag gav första sprutan med hästinfluensa och stelkramp till min häst i mars, veterinären sa då att jag...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hejsan vet inte hur jag ska förklara detta men har ett litet problem med min häst som sparkar bakut varje gång jag ska spänna...
Svar
2
· Visningar
1 150
Senast: annie_cool
·
Hästvård Som alla vet så är det dyrt att ha häst. Har ni några tips på något sätt att hålla hästhållningen mer ekonomisk?
Svar
16
· Visningar
1 983
Senast: MaritH
·
Hästvård har ni häst med nersatt syn? jag funderar på att köpa en annars helt ok och frisk häst, men den har bara ett öga. det andra är...
Svar
6
· Visningar
1 368
Senast: Josefinhl
·
Hästvård Någon som har erfarenheter om hur prognosen ser ut. Mitt 15-åriga halvblodssto fick igår sin andra behandling för dubbelsidig...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
18 118
Senast: lizzie
·
Hästvård Ska förklara min rubrik lite haha:D Jag avmaskade min häst igår när tanken direkt slog mig att nu är han ju i stort sett "ren" medan...
Svar
15
· Visningar
7 572
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Fick denna artikel i mailen idag, verkar intressant tycker jag. Känner inte till tidningen som publicerat artikel (Equine Chronicle)...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: ameo
·
Hästvård Ja som rubriken lyder, när släpper ni hästarna att gå dygnet runt ute? :) Funderar lite på att när min skogshage är färdig nästa...
2
Svar
29
· Visningar
4 684
Senast: Jujja
·
Foder & Strö Blötlägger pållens hö eftersom han började hosta. Hur länge bör det ligga i blöt för bästa effekt? Jag har ett vagt minne av typ 30 min...
Svar
14
· Visningar
3 734
Foder & Strö Vågar man öppna en hösilagerulle nu till två stora hästar med fritillgång.? Rullen är på ca 300kg o torrt som hö. Vädret väntas bli...
Svar
5
· Visningar
1 061
Foder & Strö Är det någon som vet hur hästar reagerar på växterna majs och raps? Vi har plöjt upp ett bete i vintras, som nu är harvat och sått...
Svar
4
· Visningar
1 662
Senast: ameo
·
Hästvård Ja, som rubriken säger, kan en häst ha problem med bakdelen (bakben, bäcken, etc.) utan att det visar sig som hälta i bakbenen?
2 3
Svar
43
· Visningar
8 306
Senast: karini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka