Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det lönt att hålla på o kludda med mikromineralerna när serumanalys visar ok på alla mineraler utom järn där han hade 59,3 umol/L...
Svar
0
· Visningar
597
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Jag håller på och ska få ordning på foderstaten till min häst men hur jag än vänder och vrider på det så får jag det inte att bli helt...
Svar
14
· Visningar
1 641
Senast: Snowball
·
Hästvård Tog bild på en av hästarna idag, och vill gärna få lite kritik på hur ni tycker han ser ut. Både exteriört sett men också om ni tycker...
Svar
15
· Visningar
2 302
Senast: Nica83
·
  • Låst
Hästvård Hej! har skickat in analys på kolla masken, och fick tillbaka svar at min häst hade mask och skulle avmaskas, och har fått det utskrivet...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Fick hem vår nya islänning häromdagen och med hästen fick vi ett paket Switch och en typ av kompleterings spray till det. Jag...
Svar
18
· Visningar
4 017
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej, Jag behöver lite tips & råd! Min unghäst som fyller 4 i år är sprutad i 3 ben, högt bägge fram o i hö bakknä, sprutad totalt...
Svar
5
· Visningar
2 751
Senast: Tora
·
Hästvård Som rubriken lyder: nu vill jag se bilder på bra skoning, och även på dålig skoning. Och berätta gärna och förklara era bilder. Vad är...
Svar
0
· Visningar
1 193
Senast: Polle
·
Foder & Strö Kan jag ge gurkmeja till mitt sto som fortfarande ger di? Har sökt runt på nätet men hittar inget som tyder på att det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Jazzen
·
Hästvård Min häst sparka sig själv på insidan av bakbenet straxt innan jul det var inget sår bara päls som saknades men benet var jätte svullet...
Svar
3
· Visningar
3 232
Senast: clovergirl
·
Hästvård Min 22-åring har fått kliande nässelutslag, något som sprider sig och kliar. Det började med några knottror på halsen, men nu finns dem...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Elwan
·
Hästvård Har letat men inte hittat något bra svar. Såhär är det. Min ena ponny fick fång, vad vi tror, för snart 3 veckor sedan. anledningen...
2
Svar
28
· Visningar
6 604
Senast: gylle
·
Hästvård Hej! Jag har nära kontakt med en familj som har en Shire-valack med ett väldigt underligt beteende. När han äter hö, tuggar han först...
Svar
14
· Visningar
2 722
Senast: Centaur
·
Hästvård Hästen har en diffus hälta.... Syns inget i skritt,markerar i trav. Under veckan så har det vissa dagar inte synts ngt vid trav, andra...
2
Svar
34
· Visningar
5 087
Foder & Strö Vi ger några gånger i veckan lite Mash (Marstall) till hästen, för att det är bra för magen, och gott. När hästen var på medicinkur så...
Svar
10
· Visningar
6 194
Hästvård Finns det någon lagparagraf som förtydligar hur mycket strö det ska finnas i en hästbox?
2
Svar
24
· Visningar
4 725
Senast: Cha9
·
Hästvård Läste nyss något som verkligen för mig var intressant, och som jag inte har hört något om tidigare. Meningen lyder: Som yngre kliade...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har funderingar på att börja fodra mina hästar med svarthavre, dels tycker jag att värdena kompletterar mitt silage rätt ok, dels blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 930
Foder & Strö Håller på att gå vilse i denna foderdjungel. Foder byter namn, finns inte längre etc etc. Vad finns det för melassfri lucern som...
Svar
12
· Visningar
5 561
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hon ska kollas av vetrinär idag, men vad brukar det bero på?
Svar
11
· Visningar
2 744
Senast: Boj
·
Hästvård När tycker ni att man tidigast kan avmaska eller brukar ni gå på något annat? Ex. vädret, årstid eller vad som helst.
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 920
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka