Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nyligen har två fälttävlanshästar fallit döda ner efter väl utförda terrängprov. (King Artus och Cavalor Telstar). På King Artus är det...
Svar
4
· Visningar
1 299
Hästvård Som rubriken lyder - hur hanterar ni eksem på era hästar? :)
Svar
10
· Visningar
1 861
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vet inte om jag la tråden rätt eller inte.. Men tycker iaf att det är synd om Lillan när hon tränas tuffast av alla hästar i stallet...
Svar
14
· Visningar
3 705
Senast: Ramona
·
Hästvård Många slakterier har slutat att ta emot hästar efter hästköttskandalerna som varit. De har blivit tvingade till detta pga att deras...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Nafayette
·
Hästvård Jag är så fundersam över om jag ska våga släppa min PSSM häst på bete. Hon är 22 år i år och fick sin diagnos för 2 år sedan under...
Svar
8
· Visningar
3 224
Hästvård Hej! Nu är det såhär att jag och min mamma letar efter häst efter att en av våra dog för inte så länge sedan. Nu är det såhär att vi...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Thorana
·
Hästvård Har idag skott min häst och låtit en ny hovslagare göra detta pga att jag varit missnöjd med föregående. Tillsaken hör nu är att när...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Humlisen
·
Hästvård Vad är bäst mot flugorna? Jag använder själv bara Skillingaryd runt skapet och ögonen när det är mycket ute, funkar bra! Men har...
Svar
17
· Visningar
3 558
Senast: Pathmaker
·
Foder & Strö Moderator: Ligger tråden fel vänligen flytta den till rätt då jag inte vet om detta är rätt för frågan Dags för betes släpp och det...
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Jag står i startgroparna att köpa min medryttarhäst. Kan inte mycket om foder och undrar egentligen mest om jag ska fortsätta med samma...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej. Har en fråga till er som kan detta med hovar. Ser detta normalt ut vad gäller vinklar och hovvägg eller bör jag vara orolig att... 2 3
Svar
48
· Visningar
8 003
Hästvård vad heter det lugnande preparat som veterinären kan skriva ut och som man blandar i maten? har en häst som får panik när man startar...
Svar
7
· Visningar
4 413
Senast: Seabaz
·
Hästvård Har mätt pållans hovar, och vänsterfötterna hat exakt samma mått, medans högerfötterna inte bara skiljer sig från varandra, utan även...
Svar
12
· Visningar
3 525
Senast: Angel
·
Hästvård Är det någon här som har ett bra tips på hur man kan skydda gips vid hovböld så att hästen kan få stå i utebox istället för inomhus...
Svar
3
· Visningar
7 000
Senast: Korall
·
Hästvård Min häst har nu gått i en ny hage, med mycket gräs, men jag har tagit det lugnt å hon har fått gå på "inväning", under våren har hon...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Masse
·
Hästvård Undrar om ni kan dela med er av vilka sårsprayer som är cancerframkallande? Hur är det med blåspray och Oinfektion? (den sistnämda...
Svar
12
· Visningar
1 709
Senast: sthu
·
Hästvård Min häst har fått två konstiga vita fläckar på mulen, en i nederkant av vardera näsborre. Tänk precis där snordropparna lägger sig om de...
Svar
3
· Visningar
1 371
Hästvård Jag har ett stort intresse för hovar tar gärna in så mycket kunskap jag bara kan från alla håll och kanter, både från folk som föredrar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 754
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Har alltid använt hö i alla år. Men nu har vi beställt hem hösilage. Det var jättefint i början, och är fortfarande fint förutom att... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 395
  • Låst
Hästvård Hejsan har ett sto som har svårt att bajsa hon lyfter svansen och krystar men det kommer inget.Har ej sätt några högar med avföring sen...
Svar
14
· Visningar
2 442
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka