Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har mätt pållans hovar, och vänsterfötterna hat exakt samma mått, medans högerfötterna inte bara skiljer sig från varandra, utan även...
Svar
12
· Visningar
3 512
Senast: Angel
·
Hästvård Är det någon här som har ett bra tips på hur man kan skydda gips vid hovböld så att hästen kan få stå i utebox istället för inomhus...
Svar
3
· Visningar
6 981
Senast: Korall
·
Hästvård Min häst har nu gått i en ny hage, med mycket gräs, men jag har tagit det lugnt å hon har fått gå på "inväning", under våren har hon...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Masse
·
Hästvård Undrar om ni kan dela med er av vilka sårsprayer som är cancerframkallande? Hur är det med blåspray och Oinfektion? (den sistnämda...
Svar
12
· Visningar
1 709
Senast: sthu
·
Hästvård Min häst har fått två konstiga vita fläckar på mulen, en i nederkant av vardera näsborre. Tänk precis där snordropparna lägger sig om de...
Svar
3
· Visningar
1 365
Hästvård Jag har ett stort intresse för hovar tar gärna in så mycket kunskap jag bara kan från alla håll och kanter, både från folk som föredrar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 753
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Har alltid använt hö i alla år. Men nu har vi beställt hem hösilage. Det var jättefint i början, och är fortfarande fint förutom att...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 395
  • Låst
Hästvård Hejsan har ett sto som har svårt att bajsa hon lyfter svansen och krystar men det kommer inget.Har ej sätt några högar med avföring sen...
Svar
14
· Visningar
2 442
Senast: Grazing
·
Hästvård Mitt 24-åriga islandssto har under ungefär 2 års tid varit väldigt svullen runt och i sitt juver. Juvret är så pass svullet att det...
Svar
5
· Visningar
1 874
Senast: Teilani
·
Foder & Strö Nu har jag fått min höanalys och har några bra alternativ till min häst men jag vet inte vilket alternativ jag ska ge för jag har ingen...
2
Svar
35
· Visningar
5 940
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Ska börja ge våra hästar linfrö och undrar nu hur mycket ska man ge dom, hur ofta ska man ge, och hur länge ska man koka dom? Det är en...
Svar
8
· Visningar
1 492
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Finns det ngn tumregel hur mkt betfor och/ eller kraftfoder en häst ska ha enligt vikt? Typ hö-"regeln" 1.5 kg per 100 kg häst ( utan...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 890
Senast: Zolt
·
Hästvård Min valack -02 blev dålig i juli 2012, kunde inte sätta fingret på vad som var fel men han var inte sig själv. Kallade dit...
2
Svar
23
· Visningar
4 855
Hästvård För ca 8-9 månader sedan så fastnade min häst i en vattenslang. Fick den runt ena bakbenet (en sån slang på vinda som drar in sig...
Svar
7
· Visningar
2 104
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag har ett sto som precis börjat grästräna korta stunder, varannan dag ungefär. Efter några dagar uppkom svullna kotor och leder. Det...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: aronsson3
·
Foder & Strö Något jag gått o tänkt på ett par veckor då min 5åring sprängs av energi snart känns de som :p Han går ca 60-120min/dag ungefär...
Svar
12
· Visningar
1 724
Hästvård Ett bra artikle i The American´s Horse Daily June 2010 om uttfodering av fång häster av Dr. Thomas Lenz i The American Quarter Horse...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 840
Senast: axel
·
Hästvård Har funderat på detta kring IR och ämnesomsättningsproblematik. Finns det någon forskning gjord på vad som är det bästa för att undvika...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 602
Senast: sirenia
·
Foder & Strö Hittade endast gamla trådar så jag startar en ny. Jag vill gärna ha tips på foder med mycket protein och lågt energiinnehåll
2
Svar
20
· Visningar
4 215
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder skulle jag vilja ha lite råd. Mitt föl är island/nordsvensk och 9 månader. Hon går nu på grönbete och får...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka