Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en hästs ökande ålder generellt något samband med risken för att få fång?
Svar
14
· Visningar
2 416
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Kan börja med att säga att jag ej mins analysen på vårt Höör men att den skall ha varit helt okej. Funderar dock på att börja...
Svar
8
· Visningar
1 905
Senast: grodan21
·
Foder & Strö Någon som möjligen skulle ha en bra foderstatus över, eller kan tipsa om bra foder, miniraler, vitaminer osv? eller en bre Müsli, men...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: grodan21
·
Hästvård Jag behöver höra alla erfarenheter ni har om just detta. Vad har ni stött på för "problem" eller stelheter? Hur löste ni dessa? Hur...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
18 199
Senast: mackan
·
Foder & Strö Var på GHS och blev snärjd av en pavo-säljare. Frågade efter socker och stärkelsehalten och döm av min förvåning när han inte bara hade...
2
Svar
26
· Visningar
6 941
Senast: Centaur
·
Hästvård Nu är sommaren här och jag inväntar årets svanskliande. Min häst har inga stora problem, hon skaver inte av taglet, får sår osv men hon...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 950
Foder & Strö Nu ska jag sluta sno trådar! Jag vill analysera gräset i sommarhagen. Är mest intresserad av mineralerna. Har kikat runt lite och har...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hej jag har en islänning på 9 år som endast äter hö.¨ Hon har oxå fri tillgång på mineralsaltsten. Hennes förra ägare gav henne oxå...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 385
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej. Vilken müsli tycker du är den mest prisvärda? i förhållande till daglig mängd, säckstorlek och pris i butik. Jag söker en...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: mackan
·
Hästvård Vart kan man köpa det? Hittar det inte någonstans :(
Svar
3
· Visningar
1 453
Hästvård Har haft ett väldigt struligt år med min islänning med hovbölder röta mm nu har han varit bra ca 3 månader men tappade en sko förra...
Svar
9
· Visningar
1 190
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har ett dilemma och då det håller på att driva mig till vansinne, kollar jag mer er. För ett år sedan upptäckte jag bulor på min...
Svar
4
· Visningar
3 285
Hästvård Någon som kan ha en aning om varför min häst plötsligt har fått ett stort saltbehov? Från att nästan aldrig sett den lille slicka på...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: Grazing
·
Hästvård Hästen äter butta två gånger om dagen och det blir med automatik att den som fodrar morgonen eller kvällen (när jag inte kan vara där)...
Svar
2
· Visningar
1 117
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Då en av mina hästar har muskelproblem så har eq föreslagit dk, problemet är att jag vet inte om jag vågar, enligt Peter Forsberg på STC...
2
Svar
28
· Visningar
4 096
Hästvård Efter ett längre riduppehåll har jag nu åter satt igång med ridning och hästar. Och har på kort tid stött på två fenomen som jag inte...
Svar
14
· Visningar
10 554
Hästvård Jag söker erafrenheter ang pungbrock inför samtal med vet i morgon. Efter många om och men kastrerade jag min 5-åring för 2 månader...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: Fossan
·
L
Hästvård Hej! Min häst har som en litet tunn spricka på utsidan av hoven. Den sitter i mitten på hoven, inte alls djup och bred. Han är inte...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: supersonic
·
Hästvård Är denna häst tjock? fet? Bukig? Omusklad? Ja vad tycker ni efter vad man kan se på bilden? Och det är bara hullet jag undrar...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
68 117
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej, nu söker jag råd och tips. Jag är så oroad över min gamla häst att jag knappt kan sova mer och går i hemska tankebanor. Var på...
Svar
5
· Visningar
1 608
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka