Fång-grimma/ munkorg?

Sv: Fång-grimma/ munkorg?

GG med hela sidor :D

Funderar nästan på att köra dit nu bara för att köpa en....:angel:

Hehe, visst är det bra med auktioner med 'köp nu'- knapp? :angel:

Hade jag inte nyss köpt (på Tradera) en vanlig för att prova på L, så hade jag snott den med uppvikta kanter direkt.

*kl*
denna väntar jag på. ska inte vara lika instängd utan mer lyftig än övriga hinkmodeller. hoppas den passar nu bara :p
52-966h.jpg

Senast ändrad:

Har du köpt den utomlands? Eller finns det någon åf i Sverige? Vad kostar den? Den ser ju också ut som en bra lösning. Vem är tillverkaren så att jag kan googla på den.
Förlåt för alla mina tusen frågor :o

Den är beställd från utlandet :p Tillverkaren är Tough-1, men är lättare att googla på Easy Breathe Grazing Muzzle :) Priset klagar jag inte heller på gick på 280:- inkl. frakt från usa (ebay) :D

*KL*

Fick hem greenguarden jag fyndat på Tradera. Inkl tillhörande greenguardgrimma. Och jag måste säga att grimman gör det otroligt mycket enklare. Jag har ju 'kopierat' grimman på hobbyvis innan (dvs rem som håller upp nosremmen, samt en 'halsrem'. men oändligt mycket lättare med originalgrimman, så jag börjar nog snart tycka den är värd de hundralappar den kostar ny. Och om den fungerar lika bra sen som det verkar nu ska jag nog köpa en greenguardgrimma till shettisen faktiskt! Inte ansett det vara värt priset innan.

Jag hittade en greenguard grimma för 179 kr ny, inte så farligt tycker jag om man ser till vad den kostar på vissa ställen. Jag googlade greenguard grimma.
Kul att det verkar fungera och att den var värd pengarna iallafall :laugh:

Knapplån

Jag såg att Hansbo´s modell av hinkmodellen är lite mer öppen, vid näsborrarna menar jag. Är det någon som har provat den och vet om den är något att ha?

Ah, tack för tipset. Mycket bra pris där ja, annars har jag bara sett den för 350 kr ungefär och uppåt och det jag inte innan ansett värt.

Men för 179 kr är det ju inte mycket att prata om, ska beställa en till shettisen med!

Det som var så bra med grimman, förutom då behöva knyta och tejpa och dona själv, var att den är ENORMT ställbar. Man kan ställa både nackrem, under hakan, käkremmen samt då givetvis halsrem + rem ner till nosen. Men att man kunde ställa även det som är lika som en vanlig grimma var en positiv överraskning. Jag trodde inte jag skulle kunna använda den medföljande grimman iom att den är i full och ponnyn har cob, men det gick att ställa så att med lite ludd runt nosen (där blev det lite strt annars) så passade den fint.

Ja jag trodde det men ett inlägg jag gjorde häromdagen försvann och då hade jag bara skrivit att personen skulle googla på inköpsställets namn :crazy:
Jag tänkte att jag blir väl bannad snart om jag håller på och skriver en massa inlägg som raderas :o

Nej, tala om var man kan hitta något är okej. Typ att granngården har soja. Men man får inte länka, så att skriva att du kan köpa soja på www.granngårdenbutiken.nu är inte okej.

På samma sätt får man t ex tala om att 'munkorgen på bilden du undrade över är en greenguard, finns att köpa lite här och där men bland annat på Hööks'. Men inte länka till en butik som säljer det.

Om någon undrar vad det är för fint pannband min häst har och det är köpt på Hööks får jag INTE visa hööks produktbild i inlägget, men jag får länka till produktbilden. Jag får säga att det är köpt på Hööks, men INTE länka till hööks hemsida (eftersom man kan köpa det där).

Om någon däremot undrar vad det är för märke på min sadel, får jag länka till tillverkarens hemsida om det där inte går att köpa sadeln utan bara är information om sadlarna. Jag får dock inte länka till tillverkarens webshop.

Osv.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 424
Senast: Roheryn
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 258
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 076
Senast: MiniLi
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka