Sv: Fång-grimma/ munkorg?
Delvis KL.
Den där kikade jag på häromdagen å den är nog bra om man vill att de inte ska äta något alls, ser inte hur de ska få i sig ett strå med den, känns som många modeller har kommit fram i syfte att svälta hästen helt å med såna tycker jag det är hyggligare att byta stall och ställa i ren grushage utan så de slipper att frestas för det borde bli en hemsk inre stresskamp att inte få äta fast man försöker för dem det fungerar, fine, men för de som ger upp och ställer sig och dör måste man ordna annat alternativ än att dag efter dag försöka och tro att de ska acceptera och komma på hur man gör.
Min modell är den i tyg, svår som attan att få tag i, behöver själv nya i år och har hittills inte lyckats hitta nya, vi har inte haft några på GG.
Var visst dålig på att fota men en mindre smickrande trött morgonbild där man ser lite hur den ser ut, är en mindre metallring nedtill, det är små tårtbitar som de får in gräset mellan. Hästen som älskar tistlar, synd att de inte åkte ner i magen bara.
Från butik så är den väldigt öppen nedtill men den har två lösa flörpar som man kan sy fast så att den blir tät nedtill, det kräver en viss teknik även med denna men är ett bra alternativ för de som inte klarar korgarna.
Som Axel skriver så bör man ändå ha koll om man redan ha en tjockis, jag satt och kikade förra sommaren eftersom jag inte hade något annat liv alls då och kunde se att med den här korgen så fick han i sig ungefär 1/3del av vad han kunde ta per tugga utan, men att släppa helt fritt på ett högst sommarbete dygnet runt skulle jag inte rekomendera om man har en väldigt känslig häst.
Med den här gjorde han allt han gör utan och var väldigt nöjd.