Fång-grimma/ munkorg?

Sv: Fång-grimma/ munkorg?

Det var Källqvist som började med dem o när de köptes upp av globus eller Jacson så blev det ett glapp i tillverkningen o finns nu att få tag i igen- lätt.

Jag använder både L o XL- det som fanns o ställer man in den när den är obetad- ej slemmig ;)går det lätt.

Stämmer inte. Jag pratade med Jacson idag och de finns inte i lager, de är totalt slut hos dem och de kan inte skaffa fram nya eftersom de har problem med leverantören (fabrik i Kina). Så troligtvis kommer den inte att tillverkas mer. Jag sa dock att efterfrågan på denna munkorg va stor så de borde försöka hitta en ny tillverkare.

använde en korg ett tag till min ponny (som visserligen inte har fång men utvecklar kraftig fetma av att titta på ett grässtrå). först blev hon lite sur-putt sedan kom hon på hur man kunde äta ändå :grin: Så nej, det funkade inte jättebra - för smart ponny.

Här är en bättre bild på nya modellen av greenguard. Hitills är det nog den jag av alla gräsreducerare tycker allra bäst om designmässigt. Luftig, täcker inte näsborrar etc. De kan äta hyfsat mkt med den dock, men det kan man ju justera genom att täcka vissa av bottenspringorna om det behövs. Dock inte haft förmånen prova den modellen än.

http://media.equisearch.com/wp-content/uploads/2011/01/0210-02-p4.jpg

Hmmmm, den finns ju på "MyOne" såg jag nu :bump: - någon som HAR provat denna modell? Den borde ju sitta lite säkrare än gamla modellen?

Själv har jag haft hinkmodellen hela förra sommaren men pålle lärde sig att trycka ner den mot bakkanten och tuggade sönder remmarna där som sitter fast i botten. Blev stort hål som han sedan kunde vräka i sig gräs genom :(

använde en korg ett tag till min ponny (som visserligen inte har fång men utvecklar kraftig fetma av att titta på ett grässtrå). först blev hon lite sur-putt sedan kom hon på hur man kunde äta ändå :grin: Så nej, det funkade inte jättebra - för smart ponny.

Fast de SKA ju kunna äta, så att den kom på hur man kunde äta ändå är ju som det SKA vara?

Sen får man ju vara medveten om att beroend epå HUR lättfödd hästen/ponnyn är så kan de även med munkorg få i sig på tok för mycket, och man får begränsa gräset på andra sätt med.

Igår modifierade jag munkorgarna här hemma;)
Har sådana där svarta i terelyene med plastbotten med ett litet hål i .. Jag klippte up helt enkelt för näsborrarna för jag tycker att de varit lite väl täta. De liknar numer den modellen som köptes på ebay. Hoppas nu bara att de håller såhär åtmindstone ett litet tag.

Jag testade munkorg på mitt sto, aldrig sett henne så deprimerad någonsin och då har jag haft henne i 10 år.. Så hon får gå utan, det är ett evigt pysslande med staketavdelning i hagen, hålla koll på vädret för att se när sockerhalten är låg m.m m.m Men det är det värt för en lycklig häst..

Vet dock flera av mina bekanta som använder green guarden och är nöjda med den.

Mvh Domino_s

Kl.

Har GG på en av mina hästar och funkar utmärkt men testade först en hink modell men den var inte alls uppskattad hon bara hängde i hagen.

Hmmmm, den finns ju på "MyOne" såg jag nu :bump: - någon som HAR provat denna modell? Den borde ju sitta lite säkrare än gamla modellen?

Själv har jag haft hinkmodellen hela förra sommaren men pålle lärde sig att trycka ner den mot bakkanten och tuggade sönder remmarna där som sitter fast i botten. Blev stort hål som han sedan kunde vräka i sig gräs genom :(

Japp, den är lätt den bästa av alla modeller jag provat. Hästen är rätt nöjd också faktiskt och får i sig helt lagom mycket, minimal skavrisk eftersom den är så luftig. Däremot får man byta ut dom fjösiga plastsnörena/spännena mot bättre grejer för orginalen håller typ en vecka.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 424
Senast: Roheryn
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 258
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 076
Senast: MiniLi
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka