Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har kommit över lite gamla hästböcker, bland annat Timurlenk Ökenstormens son skriven av Logan Forster, som kom ut första gången på...
Svar
4
· Visningar
2 488
Senast: coari
·
Hästvård Hej! Har sökt lite på nätet men hittar inte så mycket bra info. så jag vänder mig till er. Vad har ni för erfarenheter av headshaking...
Svar
1
· Visningar
1 063
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Min kära gamla Mustad verktång har blivit slö. Och jag funderar så på hur man slipar en sådan utan att förstöra den. Slipar man...
Svar
0
· Visningar
1 674
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Finns det ett bra kompletteringsfoder att ge hästar med dåligt hull? Har kollat runt lite på buke's gamla trådar och de flesta har...
2
Svar
28
· Visningar
5 367
Hästvård Min häst har fått ett litet skav på sin haka. Har haft munkorg, greenguard, på dagarna i hagen i en vecka nu då de flyttade till en...
Svar
14
· Visningar
5 388
Senast: angsmark
·
Foder & Strö Satt och läste i C.Plancks bok "Rätt foderstat, bättre häst" När jag började fundera lite. Inte någonstans i hennes tabeller hittar jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
10 388
Senast: Lobelia
·
Hästvård Så kom jag då till dagen då även jag hittade knölar på min älskade skimmel :( Dom sitter under svansroten och under huden mellan...
Svar
14
· Visningar
11 594
Senast: Cillaramsa
·
Hästvård Ni med fånghästar, använder ni er av fång grimma eller munkorg, om ni har hästar som klarar att beta så pass mycket ens? Tycker ni att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
16 838
Senast: Leoni
·
Foder & Strö Den bonden jag hämtat hösilage av i vinter tar ingen egen analys på sitt grovfoder, hur ska jag då lättast bära mej åt för att fixa en...
Svar
15
· Visningar
1 500
Senast: Kickis
·
Hästvård Undrar om det är ngn som vet om man kan byta försäkringsbolag och försäkra upp en häst när man har ett veterinärintyg som är ua på...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Nickelodion
·
Foder & Strö Ja, är det någon som fodrar med vitafor, som är nöjd och vilken sort av vitafor? Är det något att rekomendera? :)
Svar
3
· Visningar
4 404
Senast: Kellie
·
Hästvård Behöver lite hjälp! Mitt lilla shettissto hittade jag nu i hagen på morgonen med rinnande ögon och hade som små knottror, insektsbett...
Svar
5
· Visningar
942
Hästvård Jag har en liten fråga. Vi ska skaffa oss shettisar hade vi tänkt oss :) (Jag som ALDRIG skulle ha shettisar). Det finns hyfsat mkt...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: antiloop8
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av att ha en häst med ganska svåra exem ute på natten och inne på dagen? Min häst delar hage med en häst...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: Simply me
·
Hästvård Någon som anlitat en equiopat? Är de enbart massörer eller vad kan de mer?
Svar
6
· Visningar
6 184
Senast: stjarnfrugt
·
R
Hästvård Undrar om någon testat iden med att hägna in mitten av hagarna och låta hästarna ha "rännor" att beta i och därmed även röra sig mera...
Svar
8
· Visningar
4 298
Senast: Santoxen
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, hur länge kan stealjoint ligga i blöt utan att det blir giftigt? Är i ett stall just nu som fixar allt kl 6-7på...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: trolltindra
·
Foder & Strö Hittade precis en hartsas i hösilaget!!! Hur stor är risken för botulism? Öppnade balen i morse och fodrade då med det, hittade tassen...
2
Svar
31
· Visningar
4 644
Senast: Tingeling
·
Hästvård Jag funderar på om betesreducerare är ett alternativ för min halvblodsdam à la extremt lättfödd. I år kommer hon att få gå på kraftigt...
2
Svar
25
· Visningar
9 058
Senast: trofé
·
Hästvård :banghead: Typ, hej kom och hjälp mig dö. Lite så känner jag väl nu :( Har sedan 1½ år tillbaka en shetlandsponny som går som sällskap...
2
Svar
22
· Visningar
5 052
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka