fång på 4 årig shetlandsponny?

Sv: fång på 4 årig shetlandsponny?

Då tycker vi olika. Som hovslagare ser jag ibland förändringar i hovarna som tyder på fångkänningar, informerar man ägaren så vill de sällan lyssna på det örat och väljer att släppa sin överviktiga ponny på kraftig vall iaf. Rysk roulette enligt mig.

Bingo. Det går mååånga ponnyer/ hästar där ute som har fång och fångkänningar utan att ägarna fattar någonting. Det är för jobbigt att pyssla med särskilda hagar med hästen. Och de vet ofta bättre än hovslagaren...
 
Sv: fång på 4 årig shetlandsponny?

Kan lättad meddela att min lille ponny inte har fång :) Det var en rejäl växtvärk, vilket inte är konstigt då han är väldigt mycket högre bak. Han är som vanligt igen. Väldans skönt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp