Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja som rubriken undrar jag varför en del kallar sig barfotaverkare. Skor de verkligen aldrig? Är det det som är den största skillnaden...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 366
Senast: coari
·
Hästvård När jag läser om hovar, barfotaverkning och annat både här på B och på barfotaforum så får jag uppfattningen om att ffa barfotaverkare...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 574
Senast: coari
·
Hästvård Jag har precis släppt ut mina hästar på bete och ett par dagar efter hittade jag mitt sto med en knöl stor som en tennisboll (även ett...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har sett en del gamla trådar om detta, men vill gärna bli uppdaterad om ni vet något nytt om vad som gäller? Risklifodret vars...
Svar
5
· Visningar
2 684
Senast: Sezuan
·
Hästvård Jag skulle behöva lite hjälp just nu. Jag har precis skaffat häst och vet inte riktigt om allt detta med skador och så vidare. Min häst...
Svar
15
· Visningar
2 225
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Vad rekommenderar ni i bokväg? Förutom "Utfodringsrekommendationer för häst" och "Hästens näringsbehov och utfodring"?
Svar
4
· Visningar
971
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Ja som rubriken så är det frågan :) Häst som står med en ligament skada (förtjocknad) o är under skrittning o vid sista återbesöket så...
Svar
8
· Visningar
1 239
Hästvård Min inlånade lilla shettis har börjat hosta nu efter betessläpp vid tillfällen då han drar en repa i hagen. Han verkar pigg i övrigt och...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Evergreen
·
Hästvård Idag fick vi veta att vår 28åriga islandsvalack har cushings syndrom. Han har svårt att hålla vikten (foderstat för ett digivande sto)...
2
Svar
20
· Visningar
5 470
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Hej! Min ponny har varit snorig typ 2 veckor nu. Snoret är tunnt och genomskinligt. Han är pigg, har ingen feber eller så. Men igår...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Popcorn
·
Hästvård Oj det blir många frågor från mig idag, mkt jag tänkt fråga om länge... Jo, det verkar ju finnas massor av div lindor o bandage. När...
Svar
10
· Visningar
2 486
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Någon som har gett cavalor till sina häster, vet att det inte är så jättevanligt i sverige. Funderar på att prova det då jag får tag i...
Svar
0
· Visningar
1 416
Senast: Jezzie
·
Hästvård Trodde väl aldrig att man skulle få problem med för TORRA hovar, men.... Våren -12 hade vi besvärlig röta på hästen. I år har han...
Svar
8
· Visningar
2 281
Hästvård Hejsan! Jag har kollat runt efter olika sprayer, salvor med mera som kan tänkas hjälpa till att hålla flugor (och andra flygande...
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Pillis___
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av laserbehandling på knackig led?
Svar
9
· Visningar
1 980
Senast: jennieb
·
Foder & Strö Vad äter era gamla hästar?:) Ras, ålder, storlek, ev motion, foderstat
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 851
Senast: AmyPond
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har en 19årig arab som flera gånger om dagen när han äter står och gapar precis som om det fastnar mat i munnen på honom...
Svar
10
· Visningar
2 592
Senast: nyaste
·
P
Hästvård Hämtade hem en underbar ponny som vi ska på foder för ca 3 veckor sedan. Allt frid och fröjd i 10 dagar. Efter 10 dagar så kom vi ut en...
Svar
18
· Visningar
2 860
Hästvård Hejsan, det här känns som ett väldigt pinsamt problem men ajja, here we go. Jag har haft en medryttare en tid som inte tvättade bort...
Svar
6
· Visningar
1 940
Senast: RingoBar
·
Hästvård JAG har en islänning som har lite konstiga symtom,det började när han hade tappat en skodd efter en ganska rejäl ridtur,då visade han...
Svar
14
· Visningar
1 996
Senast: linetta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka