Häst som äter hundkex?

3rixon

Trådstartare
Hej, i vår hage blomstrar det fullt med hundkex som min ena häst gärna mumsar i sig. Vad jag vet är växten inte giftig och min häst verkar inte må dåligt av att äta av dem. Men vad jag har hört så brukar hästar avstå från att äta dem, varför gör då inte min häst det? Innehåller hundkexet något speciellt som min häst kanske behöver?

Tacksam för svar.

Sv: Häst som äter hundkex?

Håller med ovanstående..tydligen smakar det gott just för honom. Annars brukar hästar rata dessa pga deras fräna smak och speciella doft. Men om betet tryter, då är det inte alls ovanligt hästar äter sådant dom egentligen ratar.

Sv: Häst som äter hundkex?

Kan säkert vara så att det är smaken som lockar helt enkelt. För bete finns det gott om. Tack för svaren :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 779
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 090
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?