Sv: Dags att säga farväl?
Tack för ditt fina inlägg!
Jag känner samma sak när jag tittar i min hästs ögon! Han ser så trött ut!
Det är inte alls samma glada ögon.
Hela han har en annan hållning, han hänger med huvudet, ser trött ut.
Han är inte alls lika pigg och glad som han har vart
Brukar inte skriva här så ofta men detta berör mig verkligen så jag ger lite input.
Mitt halvblodssto fick för ett antal år sedan diagnosen spatt på båda bak, ganska lindrigt enligt veterinären och prognosen var god. Detta var på sensommaren och vi åkte för behandling ett antal gånger under hösten men trots att det var så lindrigt på röntgenbilderna så blev hon bara sämre. Jag våndades stort över beslutet men när vintern var i antågande så valde jag att låta henne somna in. Den pigga och alltid glada damen blev sur och grinig och högg efter oss och t o m lyfte ett bakben ibland när vi kom nära bakbenen. Vissa dagar var det bättre och vissa sämre.
Hade det varit vår hade jag nog gjort som flera sagt och släppt ut henne på ett stort bete och låtit henne gå till hösten och utvärderat efter det men så stapplig som hon var vissa dagar i halt väglag kändes inte som ett alternativ.
Den dagen jag fattade beslutet bara visste jag att det var rätt, jag tittade in i hennes ögon och såg bara trötthet. Det är jätte svårt men man känner sin häst och brukar veta när det är dags om man rannsakar sig själv.
Känner verkligen med dig, Lycka till!
Tack för ditt fina inlägg!
Jag känner samma sak när jag tittar i min hästs ögon! Han ser så trött ut!
Det är inte alls samma glada ögon.
Hela han har en annan hållning, han hänger med huvudet, ser trött ut.
Han är inte alls lika pigg och glad som han har vart