Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Skulle jag vilja veta mer om.. Vad beror det på? Hur förhindrar man? Kan en hovslagare hjälpa en häst med detta problem? Någon som...
2
Svar
21
· Visningar
8 891
Senast: giffan
·
Hästvård Träffade en ettårig liten travartös igår, så söt som socker! Men hennes ena bakben har blivit alldeles krokigt så hon har bara...
Svar
5
· Visningar
1 526
Hästvård Som jag håller på att lära känna- visar tydligt att det INTE är trevligt när matte reder ut man och svans. Misstänkte först att det...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Skywalker
·
Hästvård Är det någon här som har prövat sig av munkpeppar på ett brunstigt sto? Isåfall fungerar det? :confused:
Svar
16
· Visningar
12 640
Senast: catya
·
Foder & Strö Har någon kollat med agrilab om de kan analysera mikromineralerna och i så fall pris på det ? (Finns ju inte som alternativ på deras...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Skulle så gärna vilja lära mig mer, både praktiskt och teoretiskt, om foderproduktion, främst grovfoder. Har dock inte en susning om...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag ger mineralerna delvis i pulver format (övriga mineraler är pellets vilka de tycker om men de ratar så fort pulvret kommer i) och...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 263
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Säkert en jättedum fråga, men man lär sig ju inget om man inte frågar ;) Men när hästarna går på bete har man ju ingen analys på...
Svar
15
· Visningar
2 218
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej! Jag släppte min häst på bete för ett par veckor sedan och har nu märkt en konstig förändring hos honom. Efter att ha varit en...
Svar
1
· Visningar
1 255
Senast: mackan
·
Hästvård Nu börjar det närma sig köp för mig och jag försöker googla på både det ena och det andra, ibland utan framgång. Som nu. Därför frågar...
Svar
2
· Visningar
1 590
Senast: Buck
·
Hästvård Jag tycker att min häst har tunnat ur lite över ryggen. Ingen annan tycker att det är någon fara, men jag skulle vilja bygga upp...
2
Svar
25
· Visningar
4 568
Senast: Houdinie
·
Hästvård Om man misstänker att hästen har fått en tryckskada till följd av ett felaktigt påsatt benskydd, hur bör man i så fall behandla det...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag funderar på om jag skulle börja ge lite extra salt till min häst nu på sommaren då hon svettas vid ridning. Det är en vanlig...
Svar
16
· Visningar
4 753
Hästvård Upptäckte att min häst är svullen från karleden och upp en bit på skenan, över kotan, på höger bak. Hittade en fästing i karleden...
Svar
1
· Visningar
1 782
Senast: Noak
·
Foder & Strö Kan man fodra häst med linhalm? Eller är det bara som strö? Fått erbjudande att köpa ett stort parti väldigt billigt, men min ponny...
Svar
11
· Visningar
3 561
Senast: sthu
·
Hästvård Min B-ponny får längre och längre tår bak.När jag ber hovslagaren ta mera säger han att lamellranden är längst ut och att han inte vill...
Svar
15
· Visningar
3 495
Senast: skuggi
·
Hästvård Min häst har vid ett fåtal tillfällen fått näsblod. Första gången för ca tre år sedan, andra gången ca ett år senare och nu idag. Det...
Svar
9
· Visningar
1 841
Hästvård Jag fick hem min häst igår efter att ha haft honom utlånad i två år och börjar nu fundera på flugmedel. Vilka flugmedel finns det som...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 089
Hästvård Min häst har dålig hovkvalité, mjöliga, torra hovar och får väldigt lätt sprickor som snabbt växer. Använder torsklevertran på alla...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: Opra
·
Hästvård Kom hem ifrån jobbet och ser att lilla shettisen fått en reva i ena näsvingen. Den har inte slitits loss, men det är en reva högst upp...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka