Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Har precis köpt en till häst, en ponny på 2 år. Igår släpptes den tillsammans med dom andra ner på sommarbetet, då blev det mycket...
Svar
2
· Visningar
1 704
Senast: mackan
·
Hästvård Nästa vecka kommer min nya häst, en Irish Cob med c-ponnymått. Jag ska även flytta till hus på landet, i närheten finns bete där han är...
Svar
17
· Visningar
2 692
Senast: Glimma
·
Foder & Strö Är det någon skillnad på dem eller är det samma sak fast olika märken?
Svar
1
· Visningar
1 479
Senast: Centaur
·
Hästvård Ja, efter att min häst gick från balansskor, som flyttar bak överrullningen, till vanliga skor ser det inte bra ut! Tycker han har...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: mackan
·
Hästvård Tipsa mig om er allra bästa insektsspray, tack! Använder själv Ultra Shield, men tycker att den funkar sådär, faktiskt...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Bison
·
Foder & Strö .. angående äldre hö som lagrats, att sockerhalten ökar i hö som lagrats länge. Jag har svårt att tro på detta, men kastar ur mig...
2
Svar
25
· Visningar
3 652
Senast: ameo
·
Hästvård Jag är förtvivlad över att min häst som satts igång varsamt i 1,5 mån efter skada redan känns knack :arghh::( För att förklara kort...
Svar
8
· Visningar
4 610
Senast: Wembley
·
Hästvård Hur resonerar ni kring ytliga sår, svullnad och ridning? Min häst kom för fem dagar sedan in från hagen med ett ytligt sår stort som en...
Svar
2
· Visningar
3 005
Senast: Vira
·
Hästvård Vet någon vad skillnaden mella sadelknutor och proteinknölar ser ut och hur upp kommer proteinknölar. För min häst har knölar på ryggen...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Luleå
·
Hästvård En kompis gamla häst har idag blivit sparkad på mulen så att han är helt förstörd, bara ett par tänder kvar, mulen sargad. Hästen är på...
Svar
9
· Visningar
4 251
Senast: Miaa
·
Foder & Strö Jag vet självklart att det beror på hur värdena ser ut på grovfodret och att ni omöjligen kan ge mig ett exakt svar men på ett ungefär...
Svar
13
· Visningar
11 472
Senast: Centaur
·
Hästvård Har fått detta utskrivet till min exemhäst. Peppar, peppar så verkar det funka bra! Min fråga till er som vet är: Hur ofta ska man...
Svar
3
· Visningar
5 070
Senast: MonikaH
·
Hästvård Har haft min ponny på boxvila i ca 3 veckor,vi har varit på klinik och röntgat och då spytt det bra ut,han har varit halt under tiden...
Svar
5
· Visningar
2 036
Senast: Asa_S
·
Hästvård Jag har haft en discussion med en hollandare (jag är själv också hollands) omkring hästhållning i sverige. Jag vet att det är...
2
Svar
23
· Visningar
4 563
Senast: alexvb
·
Hästvård För två månader sen var jag till klinik med min d-ponny (polsk arab) där det visade sig att hon hade kronisk fång, hovbenssänkning och...
2
Svar
23
· Visningar
6 679
Senast: singer
·
Foder & Strö Hej! Jag har en äldre ponny som jag vill flytta under några veckor i sommar till bete. Bör man undvika detta då foderbyten inte är bra...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Min ponny är kräsen av sig. Han tar en tugga av moroten sen vill han inte ha mer, ett halvt äpple duger och några örtgodisar är det...
2
Svar
32
· Visningar
4 095
Senast: MM
·
Hästvård Läst en hel del om att flera använder beckolja mot mygg, knott, flugor etc på sina hästar. Funkar det bra? Jag har en väldigt vit häst...
Svar
0
· Visningar
1 593
Senast: Knuzze
·
Foder & Strö Våra hagar gränsar mot lite olika åkrar, just nu växer det vete på andra sidan stängslet. Detta är naturligtvis lockande för mina...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: Camigween
·
Hästvård Någon som gjort detta på sin häst? Hur gick det? Hur såg konvalescensen ut?
Svar
3
· Visningar
4 025
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur