såg ett påstående...

Sv: såg ett påstående...

Men potatis har ju en helsikes mycket högre vattenhalt än hö. Känns som om det behövs mer vatten än hö innehåller för att ändra sockerhalten genom någon kemisk process?
Dessutom består potatisar av en stor andel stärkelse, som är en annan kolhydrat.

Det är inte så att personen i fråga har blandat ihop det med att gräs som växer längre norrut har högre sockerhalt?

nu har jag fått ett svar - om jag fattade saken rätt så har personen ifråga fått denna info av en hovslagare som ordnade nån form av specialbeslag på hästen under en period... H*n kunde inte hitta mer info om detta, vilket jag inte är så förvånad över.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 445
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 326
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 426
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 510
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt