Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Står nu inför valet att avliva min kära ponny :( Jag har funderat fram och tillbaka på vad som är bäst, men är fortfarande inte helt...
2
Svar
21
· Visningar
4 466
Senast: Ellanamde
·
Foder & Strö Vi har blivt erbjudna att köpa hösilage av en bonde i närheten. Innan jag lovar något vill jag ha en analys på höet. Hur mycket...
Svar
1
· Visningar
828
Hästvård Har köpt en häst utan några vaccinationer. Eftersom jag lyckats få mina andra två ponnys att matcha sina vaccinationer på samma dag...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: bambi82
·
Hästvård Hur sköter man en cushinghäst? Fått svar idag att han ligger på gränsen till cushing. Han har ju inte så många symptom, men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 897
Senast: palle
·
Hästvård Hej! För en månad sedan fick jag tillbaka min 24 år gamla häst från fodervärd. De har ridit honom 4-5 gånger i veckan. Tyvärr tycker...
Svar
8
· Visningar
2 909
Senast: Verdandi
·
Hästvård Vilka orsaker skulle kunna ligga bakom torrhosta vid ridning? En till tre gånger, till 90% i galopp, sen inte mer. Inga andra symptom...
2
Svar
34
· Visningar
5 302
Senast: Noak
·
Foder & Strö Vad är det för företag? Inte hört om innan. Någon som använder biotin+? Innehåller biotin, dl-metionin, vitamin-A, vitamin-D3...
Svar
4
· Visningar
1 342
Hästvård Har nyligen varit in med min varmblodstravare till kliniken. Han rörde sig lite konstigt i ett varv samt hade ont i ryggen när han kom...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Skulle ni fodra med ensilage med en ts-halt på 25%? Varför/varför inte? Kom regn på min förstaskörd....
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: Zog
·
Foder & Strö Vet att många av er är väldigt skickliga på att hitta kul, vetenskapligt baserad fakta på nätet. Speciellt vetenskapliga artiklar. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 891
Senast: Noak
·
Foder & Strö Hej Skulle behöva tips på foder till proteinkänslig häst. Bör man fodra med hö el hösilage samt vad bör proteinhalten ligga på? Det...
Svar
9
· Visningar
1 787
Foder & Strö Hej! Behöver er hjälp efter som detta är vår första häst och ägt henne sen skiftet nov-dec. Hon är precis fyllda 19år(förra lördagen:) )...
Svar
4
· Visningar
1 275
Hästvård Fick för 2 dagar sedan ett litet stoföl som kom i fel läge med tre ben och huvudet först. Det blev en svår förlossning. Ska till...
Svar
2
· Visningar
1 705
Senast: tabac
·
Hästvård Jag har ett fullblod på 7 år som har ganska dåliga hovar,vilket är ganska vanligt bland fullblod om jag förstått det rätt? hon kan gå i...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 894
Senast: fourlegs
·
Hästvård Vi har en tävlingshäst i stallet som är 14 år och som går 1.40. Han är modell holländsk körhäst och är ca 1.73 hög. Ett problem som...
Svar
10
· Visningar
9 314
Foder & Strö Hej!;) Hur mycket ska en stor kraftig D-ponny (welsh cob) äta?
Svar
1
· Visningar
888
Senast: pinky
·
M
Hästvård Är det någon som har använt PROB produkterna?? Det finns olja, schampo och deo. Vad använde ni det emot och vad tyckte ni om det???
2
Svar
27
· Visningar
8 889
Senast: hercules22
·
Hästvård Upptäckte i dag att hästen har fått ett otäckt sår vid bogen. På framsidan precis uppe där det "runda" partiet är (hoppas någon förstår...
Svar
7
· Visningar
2 722
Senast: mily
·
Foder & Strö Tänkte kolla om ni har något bra förslag på ett lite uppiggande kraftfoder, dock med lite speciella krav? Jag skulle vilja ha ett som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 800
Hästvård Min häst tappar pigment!, speciellt runt ögonen blir han mer och mer rosa från att tidigare ha varit svart i huden. Han är skimmel men...
Svar
1
· Visningar
1 710
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka