Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ikväll när jag tog in min häst för en för en ridtur hittade jag en svullen sena på höger fram. :( Det är svullet på sidorna där det i...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: sandra87_
·
Foder & Strö Allmän fråga (har en del kunskap själv, men tips och ideer är aldrig fel). Min väninna har en maxad D/liten storhäst på gång som enligt...
Svar
10
· Visningar
2 174
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag skulle bhöva hjälp att resonera och ta del av era erfarenheter. Min ena häst har fått probelm av knott. Manen och svansen klias...
Svar
10
· Visningar
1 316
Senast: misen
·
Foder & Strö Min hovslagare rekommenderar mig att ge mitt sto kalk för hennes hovar. Finns det att köpa som typ rent kalk? eller hur brukar man...
Svar
2
· Visningar
4 007
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Vilket av detta alternativt hade ni valt? Lättfödd shettis, men som ändå behöver äta konstant då hon haft magsår för 2 år sen. Kan gärna...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Lite intetsägande rubrik, men här är hela "startläget": Vi har ca 1,5 ha gammal åker som vi huvudsakligen använt som hästbete. Förra...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Asa_S
·
Hästvård Ja, är det en bra idé? Jag har ingen aning. Hästen är inte konstaterad IR men jag kan tänka mig att han är det då han har lätt för att...
Svar
8
· Visningar
2 090
Hästvård Några tips? Finns det ens något hopp om att hitta den? Har ingen metalldetektor... :p Har såklart letat men som sagt, gräset är över... 2
Svar
28
· Visningar
5 418
Senast: mackan
·
Foder & Strö Förra året skenade ju höpriserna i taket! I år har jag sett många annonser där höet är väldigt billigt! Hittade för 1,80:-...
Svar
7
· Visningar
4 735
Senast: Dingelass
·
Hästvård Jag brukar låta min häst gå barfota en period på sommaren och en period på vintern (vi har ju turen att ha snö vintertid och inte bara...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: Buck
·
Hästvård Min fröken har fått ett fem cm långt men ytligt sticksår på yttersidan ovanför framknät, typ lite under mitten av tåsträckarmusklerna...
Svar
17
· Visningar
4 976
Senast: moiran
·
Foder & Strö Förutsatt att det är samma/liknande värten, föredrar ni pellets eller müsli som kraftfoder? Vilka fördelar respektive nackdelar ser ni... 2
Svar
28
· Visningar
10 099
E
Hästvård Hej! Nu måste jag ha hjälp snarast! Jag tänkte använda Back on Track stallbandage på min häst på natten. Men det visade sig att vår...
Svar
15
· Visningar
9 671
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 399
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min islänning har i 3 veckor stått på boxvila efter ett ev fånganfall, men kunde vara sulömhet med, han är röntgad utan anmärkning.Han...
Svar
15
· Visningar
3 125
Hästvård Hej Behöver hjälp att reda ut begreppen: Massör-muskler Kiropraktor -ben Osteopat- både och?? Equiatriker-??? De 3 ovan finns...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Lilla Skutt
·
Hästvård Som framgår av rubriken; hur är det med den saken? Jag menar då de hästar som föds upp i flock på lösdrift. Funderar mycket över... 2
Svar
21
· Visningar
4 426
Senast: Lobelia
·
P
Foder & Strö Kan man ge paranötter till häst? Heter väl även brazil nut. De är iaf selenrika och det kanske kan vara ett bra tillskott om man har... 2
Svar
24
· Visningar
4 013
Senast: prallan
·
Hästvård Hästen hade en släng lindrig fång förra sommaren. Nu i sommar har jag efter oerhört försiktig invänjning försökt ha honom på bete men...
Svar
19
· Visningar
5 589
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har ett 2 månaders föl som tenderar till bockhov vänster fram. Vi är kopplade till en klinik som ordinerat vila och promenader på...
Svar
4
· Visningar
3 996
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka