Paranötter, selenrika!

Sv: Paranötter, selenrika!

Är det inte dessutom så att det varnats för just paranötter, de kan innehålla mycket giftigt mögel.

Visst är det så, så det är inget bra alternativ

Köp foder från Finland där jorden blivit selenberikad?
Alternativt från annat land där selen förekommer naturligt i högre mängd.

/V

Nötter öht är inte normal kost för häst och som vanligt med foder måste man ju ta i beräkning allt som det innehåller .

Alger är ju ett utmärkt exempel på ngt som tillämpas trots att hästen öht inte är skapt att äta detta . Med påföljder .

Selen är väl det lättaste att komplettera upp då det är helt rent i sig själv dvs okomplicerat och dessutom enkelt uppskattning .

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud