Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ponny har 3 små svarta knölar, en på örat ( haft i flera år ) och två bak på ena sidan på rumpan. Idag skulle jag klämma på den för...
Svar
0
· Visningar
868
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag brukar göra inbakad fläta på min häst när vi ska ut och tävla eftersom hennes man är för lång för att knoppas. Men ganska ofta...
Svar
6
· Visningar
2 015
Senast: kryddan
·
Hästvård I min mening funkar inte köpta flugsprayer, har tidigare gjort egen blandning av vitlök, citronella, citron och vatten. Det funkar sådär...
Svar
9
· Visningar
1 568
Senast: Snowball
·
Hästvård har en häst på foder som jag tänkte köpa, men nu är passet borta....och med det även datumen för vaccinationerna, så även att hästen...
2
Svar
21
· Visningar
3 112
Senast: gylle
·
Hästvård Vilka symtom visar sig när hästen har det? Har googlat men hittar ingenstans...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: oki
·
Hästvård Mitt sto har under ett halvårs tid nu behandlats 4 gånger för kotledsinflammation i hb och en gång vb (Första besöket 2 grader hb, andra...
2
Svar
21
· Visningar
3 794
Senast: singer
·
Hästvård Sen något år har min häst varit fram och åter dålig i magen. Sällan några längre perioder. Hon är inte "lös" i bajset, utan det kommer...
Svar
0
· Visningar
706
Senast: varmblodet
·
Hästvård är det 4 ess tjärsalva som är mest poppis på div insektsstick o sår ? Vad används Sommarsalva till? Finns det salvor som bränner i...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: nypet
·
Hästvård Jag ska ha aska till att behandla rasp, men undrar vad för aska jag ska ha och var jag köper det? :o Edit : Jag skrev fel, menade...
Svar
2
· Visningar
833
Svar
37
· Visningar
4 992
Hästvård Jag har en häst hemma, importerad från Spanien i höstas, som reagerade väldigt kraftigt på myggens härjningar nu för några dagar sedan...
Svar
13
· Visningar
2 140
Senast: Korven
·
Hästvård Nu har det som inte får hända hänt! Bästa kompisens underbara Indi fick i måndags kolik. Och tyvärr snabbt utvecklades till tarmvred och...
Svar
13
· Visningar
2 946
Senast: ridtravare
·
Foder & Strö Min häst är lite känslig i benen speciellt när det är varmt. Får lätt små sår typ som mugg fast lite överallt på främst benen och kan...
Svar
18
· Visningar
7 164
Hästvård Har någon varit med om att hästen har fått vita fläckar på mage/ljumske eller flanken efter användning av flugspray? Inga ärr som...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: bigganl
·
Hästvård Klockan är snart 1 på natten, jag ska upp om 4 timmar och sitter i fönstret och tittar på mina hästar som snurrar runt, runt vid grinden...
Svar
12
· Visningar
1 990
Foder & Strö Har en valack på 14 år som blir tunn på sommaren. Tunn och tråkig överlinje framförallt. Nu ser han ok ut i hullet men jag tror att han...
Svar
8
· Visningar
2 564
Senast: fourlegs
·
Hästvård Är det ok att rida direkt efter att en tappsko satts på? Även om hästen gått utan en sko ca 5 dagar?
Svar
2
· Visningar
588
Senast: sweep
·
Hästvård Min häst har fått ett drygt sår precis under hasen, och det är ett helsike att linda osv så det håller uppe. Någon som har ett bra tips...
Svar
12
· Visningar
2 876
Senast: Sar
·
Hästvård Vårt gamla avelssto (23 år) har sedan drygt ett år varit väldigt svullen i sina nackmuskler på båda sidor. När vi upptäckte detta var...
Svar
2
· Visningar
1 493
Senast: Aladdin
·
Hästvård Någon som använder Back on Track hasskydd på spatthästar? Är det bra eller dåligt? Hjälper det? Åsikter/Synpunkter tas gärna emot...
Svar
13
· Visningar
2 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka