Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick hem en shettis som ganska omgående efter att ha kommit hit fick fång. Tidigare ägare säger att den aldrig haft fång tidigare och...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Vart iväg och skulle köpa Dodson & Horrell stud balancer till min älg. Det visade sig dock att de slutat sälja dodson och tagit in...
Svar
15
· Visningar
8 865
Senast: Devils_Girl
·
Foder & Strö Förslag på något tillskott man kan ge för återhämtning? Har ett kallblod som blir rätt trött efter ett ordentligt pass, han är pigg...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: Joyride
·
Hästvård Hejhej! Jag har en häst som är omöjlig att förstå vad som är fel på. Han är 17 år gammal, valack, kallblodstravare. Ej travhäst... 2
Svar
20
· Visningar
3 241
Senast: Bison
·
Hästvård Min ena häst får alltid mycket mugg på sommaren när han går i en viss hage. så fort vi byter hage försvinner muggen. Givetvis har han...
Svar
5
· Visningar
1 835
Senast: Centaur
·
Hästvård Sitter och funderar på vilket jag ska lägga mina pengar: wiemerskamper eller prob... Vad har ni för erfarenheter av dessa...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Linnea_
·
Hästvård Om ni haft häst med den skada, hur lång behandlingstid med mediciner har ni fått? Min ponny får återkommande ögonskador och på min... 2
Svar
21
· Visningar
9 124
Senast: Hanna_b
·
Foder & Strö Efter att vi slagit vårt hö kom det regnskurar i två dagar. Nu efter fem dar tog vi in det. Lite blekt men luktar ändå friskt. Kan...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag läste en studie där man fann att 90% av en grupp beteshästar hade kindslemhinnesår. Lite mer på de som även reds. Har vi då inte...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Boj
·
Foder & Strö Varför tillsattes det från första början? Fanns den "rena" betfibrer innan betfor kom? Vad är fördelen förutom att det blir smakligt?
Svar
9
· Visningar
1 326
Senast: MonteRose
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av sprickor i höftbensknölen? Blev din häst återställd efter skadan där?
Svar
0
· Visningar
887
Senast: my89
·
Hästvård Lite äldre häst (20) som har fång. Fick första anfallet för drygt 4 månader sedan och var i början riktigt dålig, stod på box 2 månader... 2
Svar
34
· Visningar
5 088
Senast: Texaz
·
Hästvård Står nu inför valet att avliva min kära ponny :( Jag har funderat fram och tillbaka på vad som är bäst, men är fortfarande inte helt... 2
Svar
21
· Visningar
4 470
Senast: Ellanamde
·
Foder & Strö Vi har blivt erbjudna att köpa hösilage av en bonde i närheten. Innan jag lovar något vill jag ha en analys på höet. Hur mycket...
Svar
1
· Visningar
832
Hästvård Har köpt en häst utan några vaccinationer. Eftersom jag lyckats få mina andra två ponnys att matcha sina vaccinationer på samma dag...
Svar
4
· Visningar
1 124
Senast: bambi82
·
Hästvård Hur sköter man en cushinghäst? Fått svar idag att han ligger på gränsen till cushing. Han har ju inte så många symptom, men det... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 901
Senast: palle
·
Hästvård Hej! För en månad sedan fick jag tillbaka min 24 år gamla häst från fodervärd. De har ridit honom 4-5 gånger i veckan. Tyvärr tycker...
Svar
8
· Visningar
2 919
Senast: Verdandi
·
Hästvård Vilka orsaker skulle kunna ligga bakom torrhosta vid ridning? En till tre gånger, till 90% i galopp, sen inte mer. Inga andra symptom... 2
Svar
34
· Visningar
5 313
Senast: Noak
·
Foder & Strö Vad är det för företag? Inte hört om innan. Någon som använder biotin+? Innehåller biotin, dl-metionin, vitamin-A, vitamin-D3...
Svar
4
· Visningar
1 345
Hästvård Har nyligen varit in med min varmblodstravare till kliniken. Han rörde sig lite konstigt i ett varv samt hade ont i ryggen när han kom...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Domino_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka