Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det finns pelleterat lusern på coop forum. Tror märkrt heter Land och fritid (eller nåt liknande). Den har att väldigt bra pris och ser...
2
Svar
28
· Visningar
6 444
Senast: bigganl
·
Hästvård Var uppe hos hästarna på betet igår och då syntes ingenting, visiterade dock inte igår men inte märkt nåt tidigare heller. Var där nu...
Svar
11
· Visningar
1 345
Senast: Lena_B
·
K
Foder & Strö Hästar med "proteinbrist": dåligt musklad överlinje, räkningsbara revben, buk som står i fyra hörn, släpper pälsen sakta, 10-12...
Svar
11
· Visningar
2 082
Senast: Klockmalvan
·
Hästvård Finns det någon forskning kring hur en betesreducerare påverkar hästen? Om den ens gör det. Vore intressant att veta om någon gjort...
2
Svar
34
· Visningar
5 586
Hästvård RöntgeNbild ska det givetvis stå. Skulle vilja se en röntgenbild på normalt carpus/framknä samt bakknä utan skador eller förändringar...
Svar
5
· Visningar
1 578
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Snabb fråga: Om jag slår kokande vatten på mineralpelletsen, "dör" den då?
Svar
17
· Visningar
1 770
Foder & Strö Någon som har tips hur man gör för att lära en unghäst att man ska slicka på den o inte krafsa i sönder den å välta baljan :confused:
Svar
9
· Visningar
1 618
Senast: Nenneh
·
Hästvård Dumma frågor:1. Kan hästar hosta upp synligt slem? 2. Öronvax- har dom sånt? Eller vad var det för svart och klibbigt som var vid...
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Hej! Vet ni vad detta är och hur man kan fixa till det? : Då hon har haft det i några veckor, Har försökt med mycket men...
Svar
0
· Visningar
905
Senast: FailGirl
·
Hästvård Min 10 åriga valack har en historia bakom sig med två rejäla huggormsbett i bakbenen. Detta har bidragit till sämre cirkulation och att...
Svar
1
· Visningar
1 881
Hästvård gott folk, nu är jag rådvill & dessutom börja jag bli lite orolig. min tösa häst har nu varit sjuk? sedan vad jag vet vecka 20, nu...
Svar
1
· Visningar
1 427
Senast: mackan
·
Hästvård För ett par år sen var jag inne på klinik och röntgade min häst. Fick reda på "problemet" och hästen går att använda utan att det...
Svar
13
· Visningar
6 685
Hästvård Hej min häst har haft sadelknutor i några månader nu och jag har har försökt att använda mig utav asolsprit och cortisonsalva. Men det...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Pillis___
·
Hästvård Jag funderar på att köpa fyra ess hästsalva till min häst som har fått insektsbett som hon har kliat på så pälsen skavts bort på några...
Svar
14
· Visningar
5 529
Senast: Pillis___
·
  • Låst
Hästvård Min ponny har under ett par dagar fått en rejäl fång nacke , hård och man ser att hon har ont, alt tycker det spänner och stramar, har...
2
Svar
27
· Visningar
5 337
Senast: Glimma
·
Hästvård Som rubriken säger, apotektes vet-flexlindor, andas dom? Sårskada som måste skyddas men ändå få luft.
Svar
7
· Visningar
1 384
Senast: Buck
·
Hästvård Hej! Min häst, en 4-årig new Forrest blev halt på v.f i slutet av augusti 2012. Veterinären röntgade v.f kota, hov + carpus= ua...
Svar
5
· Visningar
9 075
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Vilka frukter/grönsaker äter era hästar? Och vilka frukter/grönsaker bör man inte ge till hästar? Mina äter i dagsläget bara morötter...
Svar
19
· Visningar
6 629
Senast: prallan
·
Hästvård Defekter och symptom från halskotpelare! Någon som har erfarenhet av detta? prognos, behandling etc
Svar
11
· Visningar
11 818
Senast: Poisonous
·
Hästvård Min shetlandsponny fick tyvärr fång i onsdags och har ätit Fenylbutazon sedan i torsdags. Han uppvisade klassiska symtom som att stå med...
Svar
15
· Visningar
11 514
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur