Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns psoriasis hos hästar? Hur diagnostiseras det? Kan hästar få psoriasisartrit? Och hur kollar man det i så fall?
Svar
2
· Visningar
2 220
Senast: sthu
·
Foder & Strö Jag har en hylla i stallet (alla har varsin på olika höjder) som gör att jag får sträcka mig lite om jag skall ha en störrre hink (typ...
Svar
0
· Visningar
987
Senast: Vogue
·
Hästvård Egentligen vill jag nog bara beklaga mig lite och skriva av mig, men en liten tro på att någon ska ha en mirakelkur finns nog också inom...
Svar
10
· Visningar
1 828
Senast: Rain_woman
·
Foder & Strö Lite svårfödd d-ponny av det mindre slaget, som behöver mer protein och gärna får lägga på sig lite mer hull. Går på bete dagtid och...
Svar
8
· Visningar
1 447
Senast: lomuxx
·
Hästvård Jag har två äldre hästar, båda femton år, som jag funderar på att ha på lösdrift hemma i vinter. Dels på grund av platsbrist men sedan...
Svar
16
· Visningar
3 792
Senast: mullah
·
Hästvård Min valack står som ett ljus på släpet iväg till träning/tävling men blir så gott som alltid orolig och trampar runt/sparkar under...
Svar
7
· Visningar
2 680
Senast: MalanMjöl
·
Foder & Strö Hej! Jag vet inte om man ens får fråga sånt här men vad använder ni för foderstatsprogram för att få fram foderstaten? Mottages gärna...
Svar
3
· Visningar
1 251
Hästvård En av mina har fått ögoninflammation på båda,men mest besvärad på ett. Påbörjade behandling i onsdags och tycker inte att det...
Svar
8
· Visningar
1 847
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Dags att säga farväl? Min häst fick diagnosen spatt för 2 månaders sedan Jag uppmärksammade detta genom att han blev väldigt...
2
Svar
30
· Visningar
6 249
Hästvård Har en häst som jag efter lite olika omständigheter har fått hem igen efter att ha varit såld. (Har bara varit borta två månader)...
Svar
8
· Visningar
2 364
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Just det! Hur vet man sånt? Jag gissar att en skogshage är magrare. Men kan man se på övrig växtlighet i hagen ( typ sort av blommor...
Svar
9
· Visningar
4 671
Senast: finapina
·
Hästvård Hej, jag har en ponny som helst plötsligt blev halt i ena bakbenet, så vi lät henne vila i några dagar. Hältan försvann efter ett par...
2
Svar
25
· Visningar
6 476
Senast: Speedway
·
Foder & Strö Hej, i vår hage blomstrar det fullt med hundkex som min ena häst gärna mumsar i sig. Vad jag vet är växten inte giftig och min häst...
Svar
4
· Visningar
6 112
Hästvård Tips på hur hasbandaget skall sitta kvar?? Har bomull och bandage från kotan och uppåt, vetrap utanpå och hur jag än gör så kasar...
Svar
6
· Visningar
2 550
Hästvård Se programmet som sändes igår o lär även gällande hästen. Kanonbra program för alla- ny forskning. Gäller bantning o få fungerande...
Svar
16
· Visningar
1 778
Hästvård Såg detta när jag kom hem idag och kikade på bilderna som jag hade tagit i sommarhagen. Vad kan det vara? Har lagt upp bilden på fb och...
Svar
3
· Visningar
2 612
Senast: domesticus
·
Hästvård Är det möjligt att hästen har ngt förstärkt digitalpuls enbart pga att sko saknas på en hov? Drog av sig skon för en vecka sedan...
Svar
1
· Visningar
1 601
Senast: bettysmatte
·
Foder & Strö Åsikter? :p många säger att det är bra, andra inte... Vad tycker ni? :)
2
Svar
20
· Visningar
3 733
Foder & Strö Vänder mig mest till er med egen erfarenhet av korsförlamning. Har läst på mycket om ämnet och insett att min kf-drabbade häst...
Svar
17
· Visningar
4 252
Senast: Worlds
·
Hästvård Jag tog ut en equipat till min häst i början på denna vecka. Hon palperade igenom min häst och sa att hon hittade två små knölar på var...
Svar
14
· Visningar
2 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka