Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns det någon som kan ge råd om VAD och OM man ska göra något när pälsfällningen inte fungerat fullt ut? Har en tävlingshäst som...
2
Svar
22
· Visningar
4 173
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag vet att det varierar men jag vill ha ett riktmärke. De 3-5 dagarna jag har hört låter väldigt lite i mina öron. Jag letar efter ett...
Svar
12
· Visningar
11 655
Senast: Linnea_
·
Hästvård vad kan jag smeta på hästen? hon har nog rullat sig på ngt i hagen och fått ett grunt skärsår på 2dm på magen, det har svullnat upp och...
Svar
13
· Visningar
1 987
Senast: Korven
·
Foder & Strö Efter lång sök har jag hittat Condition Scoring & Weight Estimation...
2
Svar
27
· Visningar
2 670
Senast: Boj
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder; Hur snabbt kan typiska fångsymtom avklinga - utan att medicin hunnit sättas in? Och hur kan man diagnosticera...
Svar
11
· Visningar
3 132
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Hej på er alla hästmänniskor! Min sommarhäst, som jag nu haft trejde året i rad, ( connemara, 23 år, sto ) har börjat nickat med...
Svar
12
· Visningar
4 323
Hästvård Hej alla där ute! Undra om de är möjligen är någon som kan hjälpa mig med en märkning som en häst ha på ena bakbenet. Det ser ut som det...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: MissFideli
·
Hästvård Min lilla raring har en förmåga att kasta av sig sitt flugtäcke, har bensnören (även fast jag ogillar dom) men dom tar han sönder, har...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: skuggi
·
Hästvård Ikväll när jag tog in min häst för en för en ridtur hittade jag en svullen sena på höger fram. :( Det är svullet på sidorna där det i...
Svar
7
· Visningar
1 252
Senast: sandra87_
·
Foder & Strö Allmän fråga (har en del kunskap själv, men tips och ideer är aldrig fel). Min väninna har en maxad D/liten storhäst på gång som enligt...
Svar
10
· Visningar
2 129
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag skulle bhöva hjälp att resonera och ta del av era erfarenheter. Min ena häst har fått probelm av knott. Manen och svansen klias...
Svar
10
· Visningar
1 311
Senast: misen
·
Foder & Strö Min hovslagare rekommenderar mig att ge mitt sto kalk för hennes hovar. Finns det att köpa som typ rent kalk? eller hur brukar man...
Svar
2
· Visningar
4 003
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Vilket av detta alternativt hade ni valt? Lättfödd shettis, men som ändå behöver äta konstant då hon haft magsår för 2 år sen. Kan gärna...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Lite intetsägande rubrik, men här är hela "startläget": Vi har ca 1,5 ha gammal åker som vi huvudsakligen använt som hästbete. Förra...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Asa_S
·
Hästvård Ja, är det en bra idé? Jag har ingen aning. Hästen är inte konstaterad IR men jag kan tänka mig att han är det då han har lätt för att...
Svar
8
· Visningar
2 077
Hästvård Några tips? Finns det ens något hopp om att hitta den? Har ingen metalldetektor... :p Har såklart letat men som sagt, gräset är över...
2
Svar
28
· Visningar
5 408
Senast: mackan
·
Foder & Strö Förra året skenade ju höpriserna i taket! I år har jag sett många annonser där höet är väldigt billigt! Hittade för 1,80:-...
Svar
7
· Visningar
4 733
Senast: Dingelass
·
Hästvård Jag brukar låta min häst gå barfota en period på sommaren och en period på vintern (vi har ju turen att ha snö vintertid och inte bara...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Buck
·
Hästvård Min fröken har fått ett fem cm långt men ytligt sticksår på yttersidan ovanför framknät, typ lite under mitten av tåsträckarmusklerna...
Svar
17
· Visningar
4 948
Senast: moiran
·
Foder & Strö Förutsatt att det är samma/liknande värten, föredrar ni pellets eller müsli som kraftfoder? Vilka fördelar respektive nackdelar ser ni...
2
Svar
28
· Visningar
10 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka