Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag behöver lite hjälp med att hitta passande foder till min häst! Det jag är ute efter är ett foder som funkar lite "dämpande". Han...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: pinky
·
Hästvård Blivit erbjuden om en fin 4 åring som ej klarar av travet i högre tempo och den konditionen. Kommer den kunna bli en ridhäst? /...
Svar
12
· Visningar
2 978
Hästvård Jag är hästvakt sedan igår och när jag skulle titta till den igår såg jag att den är väldigt svullen mellan frambenen, musklernas...
Svar
3
· Visningar
2 731
Senast: Synvillan
·
Hästvård Min häst ser ut så här p.g.a olyckliga omständigheter efter ett nedåtgående spiksår i kronranden. Fotot är från sista klinikbesöket då...
Svar
12
· Visningar
4 181
Senast: gylle
·
Hästvård Min häst får utslag när han går och betar på ett speciellt bete jag har. Först får han bulor, olika storlekar och kan ha det var som...
Svar
3
· Visningar
1 607
Senast: Magdalenaj
·
Foder & Strö Vi har en liten åker här intill som vi tänkte slå. Det blir inte så mycket hö av det, men i alla fall så att hästarna klarar sig med mat...
Svar
5
· Visningar
5 217
Hästvård Hej, min ponnyvalack på 17 år har fått underliga "knölar" nu på sommaren. De påminner om insektbett, men de är hårda. Han har mest på...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: Korven
·
Hästvård Någon som råkat ut för detta !? Min häst blev chippad för 2 veckor sedan samtidigt som vi va hos veterinären för att kolla en hovböld ...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: Korven
·
Hästvård Hej ! Måste bara kolla om någon varit med om liknande . Ska försök dra en lååång historia kort: Midsommardagen - blockhalt ! Tog ut...
Svar
10
· Visningar
4 230
Senast: skuggi
·
Hästvård Visste inte vart denna tråd hörde, flytta om det blir fel. Har en vitmålad träbox som är ett gissel varje år att skura och måla.:eek...
2
Svar
35
· Visningar
6 290
Senast: gylle
·
Hästvård Hur lurar man i hästen salt när den vägrar saltsten och lämnar maten med salt i? I vanliga fall, när hon står på stall, har jag 2...
2
Svar
30
· Visningar
4 151
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej ! Jag har en unghäst på 3 år som just stått med hovböld, haltar en aning fortfarande då har har ett svullet sår på kronranden . Men...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Nathalie
·
R
Hästvård Det var så länge sedan jag var här på forumet så det har kanske diskuterats tidigare i sommar, men min fråga är; Är det någon som har...
2
Svar
35
· Visningar
31 189
Senast: Ronja
·
Hästvård Har ju märkt att min häst blivit känsligare för kyla och drag de senaste året. Dock har JAG ännu inte själv lärt mig täcka och vara...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: vinkelina
·
Hästvård Igår när jag kom ut i hagen så såg jag att min ena häst var blockhalt. Vid visitation var hon jättesvullen vid kotan hö fram och jag...
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: sona
·
Foder & Strö Hej! Har en fånghäst som faller ur lätt och nu behöver jag få tag i ett bra lusern som inte innehåller melass. Hur är det med Mustangs...
Svar
6
· Visningar
3 228
Senast: sthu
·
Foder & Strö I går natt pressades vårat torra hösilage. Har aldrig fått pressat på natten förut. Tråkigt då det var väldigt mycket dagg ute. Kommer...
Svar
4
· Visningar
2 072
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård .. hästar som har en sidoligamentskada i hoven, fram på utsidan?
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Apollo
·
Hästvård Har precis varit in med min varmblodstravare (ska bli ridhäst) och första gången fick vi spruta alla fyra benen. Bakknä och framknä och...
2
Svar
24
· Visningar
9 188
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hej jag har en häst som har knölar på ryggen och då måste man ta ett biopsi för att titta vad det är så jag undrar hur mkt det ungefär...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka