Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Tabellerna jag brukar använda mig av finns i en utlånad bok, och jag hittar inga liknande tabeller på nätet... Jag börjar även...
Svar
15
· Visningar
3 013
Foder & Strö Det är plast i höt som ska plastas in! (Plast från förra årets inplastning som har slagits ned och blivit små bitar) Hur farligt är...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: EmmaW
·
Hästvård Min ena häst fick för en tid sedan ett sår på frambenet, mitt på skenbenet. Såret var ca 2cm långt och sträckte sig horisontellt över...
Svar
6
· Visningar
1 873
Hästvård Hej! Om hästen är vaccinerad och har ett vaccinationsintyg. Kan då en annan veterinär föra över de vaccinationerna så de finns med i...
Svar
2
· Visningar
687
Hästvård Nu öppnar jag helt enkelt upp en ny tråd, här under hästvård. För min personliga åsikt är att det är helt motsatt "hästvård" att slänga...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
20 871
Senast: Boj
·
Hästvård Mitt sällskapssto är en varmblodstravare på 16 år. Jag köpte henne för 1,5 år sedan, och hon har sedan dess skrittats ut på kortare...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 754
Senast: Piraja
·
Hästvård Någon som har ett bra tips på något som hjälper mot alla dessa insekter. Hästen är besvärad av bromsar, flugor och framför allt knott...
Svar
5
· Visningar
988
Foder & Strö Hej! Tänkte göra en höanalys nu för första gången :) Vart är det bäst att göra det? där det inte är superdyrt heller. Vad ska jag göra...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: Korven
·
Hästvård Det här är säkert en riktigt självklar fråga för er! Ni som jobbar med hästar och/eller mockar på morgonen; har ni bädden uppe under...
Svar
12
· Visningar
1 970
Senast: Korven
·
Hästvård Har inför den här sommaren byt stall. Vilket gör att jag har fått problem broms under ridturerna. Jag som vill rida ut! Men det går...
2
Svar
37
· Visningar
4 848
Senast: Minstral
·
Foder & Strö Hur är det med er som har fri tillgång, ger väldigt mkt hö ? Jag har nog aldrig hört någon säga att man INTE ska ge för mycket hö, men...
Svar
7
· Visningar
1 703
Senast: Linnea_
·
Hästvård Hej på er! Min kille har blivit sparkad på ganaschen och är såklart rejält svullen. Någon gång under eftermiddagen igår blev han...
Svar
3
· Visningar
3 147
Senast: Immakim
·
Foder & Strö Om två veckor ska min häst flytta hem efter sju veckor på annan ort. Dör har hon gått ute dygnet runt och ridits som vanligt, och så...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: MonteRose
·
Hästvård 4 veckor sedan skoning. Hovslagare kontaktad för åtgärd senare denna vecka, men jag vill gärna ha fler åsikter. Vad är er spontana...
2
Svar
30
· Visningar
8 149
Senast: YlvaG
·
Hästvård Hoppas det är okej med den här tråden. Nån som har erfarenhet av taggtrådsskador på häst och som vill berätta? Hur det hände, vad som...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 941
Senast: moiran
·
Foder & Strö Alltså den genomskinliga breda! :love: (de andra vita ovanför är ju IKEA´s klassiska som är så bökiga att ta ur! :meh:)
Svar
19
· Visningar
6 219
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Kom att tänka på en sak idag då jag var till vår lilla, lokala affär. Jag använder torv + spån till mina hästar. Nu har jag varit...
Svar
6
· Visningar
2 826
Senast: sthu
·
Foder & Strö Jag vet inte vad jag ska göra längre:( Min valack bara ökar i vikt. Han har gått på gräs i bara 1 vecka nu. För 2 veckor sedan vägde...
2
Svar
25
· Visningar
5 755
Senast: IngelaH
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt nu.Det var svårt att veta vart den hör hemma. Men till saken: Jag släppte min B-ponny i en hage med...
2
Svar
38
· Visningar
5 360
Hästvård Ponnyn har blivit en hostponny där jag inte tycker dagens medicinering hjälper. Tanke på cortison och inhalering finns. Men vart hittar...
Svar
14
· Visningar
3 143
Senast: Miedo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka