Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon som har tips och förslag på hur en sådan kan byggas? / Elin
Svar
2
· Visningar
1 121
Senast: bigganl
·
Hästvård Jag är lite nyfiken vad folk därute använder för paddar och bandage när ni lindar. Tänker nu på stallbandage, inte vid ridning. Där... 2
Svar
38
· Visningar
4 523
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Som frågan lyder. Av 1 hektar, en skörd, hur många balar, eller kg hö, har ni fått? Hur mycket väger balarna i så fall? Tänker främst på...
Svar
5
· Visningar
15 511
Senast: lytesout95
·
Hästvård Jag har en underbar Frieserhäst med rätt så lång man. :) Den är lite tunn längst ner men tjock högst upp. Nu har jag börjat nojja att en...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Praefatio
·
Hästvård Vad är det bästa mot bromsar? Blir galen på dom snart! Har testat ultra shield, eget hemmagjort, ewps eller vad det hette nu i år men...
Svar
17
· Visningar
2 726
Senast: MattiZ
·
Foder & Strö Jag känner mej lite konfunderad om vad som gäller för hösilage rullar. Ser att rullarna både står upp och ligger ute på åkrarna. Tar...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Wacero
·
Foder & Strö Hur länge håller sig - helhavre, kornkross, betfor, vetekli, lusernpellets, edel avel, miner-pellets, foderjäst, e-vitaminpulver...
Svar
5
· Visningar
2 202
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Information om shivering sökes.. Finns inte jättemycket info att tillgå där ute. Håller på att köpa en häst som har lindrig shivering... 2
Svar
36
· Visningar
10 046
Senast: Prickig
·
Hästvård Jag hittade denna bild när jag bläddrade runt lite bland gamla bilder i en databas...
Svar
8
· Visningar
2 287
Senast: Korven
·
Hästvård Förra torsdagen kom min valack in från hagen med ett extremt svullet och varmt skap, feber runt 38.5 (normaltemp runt 37.5). Veterinär...
Svar
14
· Visningar
13 546
Senast: Soffan74
·
Hästvård Kan hästar drabbas av solexem? Eller värmeutslag? Aldrig hört talas om. Nån som vet/tror sig veta/har erfarenhet av nåt sånt..? *letar...
Svar
11
· Visningar
1 623
Senast: Boj
·
Foder & Strö Är det någon som har provat denna hyaluronsyra? Vad fick ni i så fall för resultat? Det var den sort som rekommenderades av min... 2
Svar
21
· Visningar
6 793
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag skulle vilja slå vissa lägdor senare än andra och eftersom slutprodukten är tänkt att vara torrhö funderar jag på att torka det...
Svar
17
· Visningar
3 312
Senast: Asa_S
·
Hästvård När anser man att det är lämpligt att friröntga en unghäst för första gången? Det är en ettåring som jag är sugen på att köpa för...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: Masse
·
Hästvård Det är en arabhingst som föddes nån gång innan första juli, han är så feg så idag var första gången jag klappade han. Men jag vill ha på...
Svar
15
· Visningar
2 431
Senast: Asa_S
·
Hästvård Tog in min ponny strax efter 13 idag och såg då en liten svullnad på halsen. En typisk svullnad som hon får av fästingar tänkte jag, men...
Svar
9
· Visningar
5 277
Senast: Korven
·
Hästvård för 14 dagar sedan hittade jag min häst på 3 ben i hagen. Hon hade ett stort fult sår och var jätte halt.. Veterinär tillkallades och...
Svar
8
· Visningar
3 151
Senast: mackan
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, är det okej att ge munkpeppar till ett sto som fortfarande ger di? Tänkte mest på lillan som diar. Så det inte är...
Svar
2
· Visningar
1 325
Senast: Jazzen
·
Foder & Strö Som rubriken säger behöver jag hjälp med foder till min ponny. Har en Welsh mountain som fick fång första gången under dräktigheten och...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Nu har jag läst/hört lite varstans att stärkelsen i havre är väldigt lätt för hästen att bryta ned och om den inte ges kilovis vid samma...
Svar
18
· Visningar
4 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka