Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har för första gången skickat in ett träckprov för att se om min ponny behöver avmaskas. Det skickades igår vid tre och idag halv...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
10 636
Hästvård (Observera att jag inte efterlyser tips på specifika stall - jag har redan ett stall jag trivs med. Frågan är generell.) Sedan jag i...
Svar
14
· Visningar
1 820
Senast: gylle
·
Hästvård För snart 3 veckor sedan behandlades min häst i båda bakknäna med tuppkam, han hade nästan 1/2 grad. Han skulle vila 1 vecka skrittas 1...
Svar
2
· Visningar
1 662
Senast: lillaP
·
Hästvård Hej Buke! Är relativt ny medlem här, däremot har jag hängt här länge och bara läst och läst :) Nu tycker jag att det är dags att ta emot...
Svar
19
· Visningar
4 360
Hästvård Kan skabb smittas från människa till häst?
Svar
1
· Visningar
1 364
Senast: Domino_s
·
Hästvård Hej skulle häromdagen köpa en flaska blåspray på granngården men dom sa att dom inte haft det på länge. Tänkte då att det finns väl...
Svar
5
· Visningar
3 377
Senast: BiMi
·
Hästvård Efter ett otäckt balltramp blev min häst sydd med 10 stygn. frågade veterinären om stygnen skulle tas bort. Fick då ett luddigt svar att...
Svar
12
· Visningar
5 848
Hästvård I måndags så haltade min häst så pass mycket att ett otränat öga kunde se det men idag kan jag inte avgöra om han fortfarande haltar...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 169
Senast: LucyShow
·
Hästvård http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17204685.ab Stackars små pållar!
Svar
2
· Visningar
828
Senast: tolksele
·
Hästvård Har en ponny som alltid sätter vinterpäls tidigt. Nu är den tät och cirka 1,5 cm. Och det har idag varit trettio grader ute. Han måste...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: kolblakkur
·
Foder & Strö Min häst går på bete, ett utmärkt naturbete med dränerad jord och många olika örter och gräs. Betet har alla goda egenskaper som ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 398
Senast: lady_vip
·
P
Foder & Strö Vår ponny går på bete intill en grusväg som dammar så in i norden. Nästan all vegetation har ett dammlager :( Han hostar 1-3 gånger när...
Svar
17
· Visningar
1 354
Senast: prallan
·
Foder & Strö Hej Min häst har nu varit skadad ca 1 månad och har de sista veckorna tappat vikt. Avmaskad för ca 3 mån sen och träckprov nyligen...
Svar
11
· Visningar
3 229
Senast: Mimsan_
·
Hästvård Min häst har nyligen blivit sprutad i båda SI-leder med kortison. Med ultraljud har det konstaterats att hon har måttliga pålagringar...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Haft den här hästen i 6 år och nu i sommar fick han mugg för första gången. Det bara exploderade på en gång. Var lite regnigt den veckan...
Svar
10
· Visningar
1 706
Senast: mackan
·
Hästvård Var in en snabbis till stallet idag på dagen. Hästarna hade kommit in kanske 30 min innan. Skulle bara hämta nått med klappade om heppan...
Svar
8
· Visningar
3 551
Senast: mackan
·
Hästvård Jag var in till atg med min häst för ca 2 veckor sen då vi haft lite problem i ridningen med ostadighet, passgång, ovilja att trava osv...
Svar
10
· Visningar
1 959
Senast: jessie
·
Foder & Strö Vad är det bra för? Innehåller ju en himla massa grejer, och en störd informationstext... Hästen vann 2,5 l, mata eller göra sig av...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Riskfritt blir det väl aldrig egentligen, men så nära det går att komma... Jag har en ponny som aldrig haft fång, och så vill jag...
2
Svar
32
· Visningar
12 247
Senast: lil-sis
·
Hästvård Vad är effektivaste medlet mot klåda ? Har en stackars häst som fått en allergisk reaktion mot någonting från ett täcke, den...
2
Svar
32
· Visningar
4 354
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka