Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I år hade jag tänkt att göra en såkallad islandsklippning eller en variant av den.. "måste" man täcka hästen då? han är inte frusen...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Luna10
·
Hästvård Min passhäst från mitt gymnasie kom igår tillbaka ifrån betet, o han såg så förjävlig ut att jag inte kände igen honom först. De rann...
Svar
15
· Visningar
1 690
Senast: Lindah
·
Hästvård Som rubriken säger, vad använder ni när ni svettar hästen? 2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 566
Senast: Minnie
·
Hästvård Kan någon som är duktig på engelska och veterinära termer stilla min nyfikenhet angående vad detta betyder: "moderate proliferation on...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Highcat
·
Hästvård Hade en häst för ca 4 år sedan. Som jag köpte för en lagom summa om den nu hade varit frisk, vilket den ej var. Hade typ IR eller Pssm...
Svar
14
· Visningar
4 270
Senast: wrangler
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 374
Hästvård Jag håller på att titta på unghästar och har hittat en jag både gillar och har råd med (klang o jubel). MEN den kliar bort sin man...
Svar
14
· Visningar
1 303
Senast: Gimlan
·
Hästvård Tog in hästen för att rida, ser då att han är svullen på halsen, långt bak på ganaschen. Det ser ut som att han har hamsterkinder...
Svar
4
· Visningar
1 617
Senast: Lady_D
·
Foder & Strö Min 13 åriga häst (hade fång 2009) blev som 4 åring allvarligt skadad i hö framknä och blev utdömd av vet. Jag valde att behålla och...
Svar
3
· Visningar
2 778
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Jag har allt jag behöver inför min hästs hemkomst på onsdag, utom omvårdnadsprodukter. Vad behöver jag? Har Jodapax, Hästsalva (som... 2 3
Svar
53
· Visningar
7 224
Hästvård Ja snart är det dags för att ta fram klippmaskinen igen och börja raka och nu tänkte jag detta år klippa min häst lite roligt. Är inne... 2
Svar
20
· Visningar
8 949
Senast: MissFideli
·
Hästvård Vad exakt finns i just din ryktlåda/hink/påse etc? Hur många borstar? Vad för borstar? Vilken är favoriten av alla sakerna i lådan... 2
Svar
24
· Visningar
5 789
Hästvård VI var inne och röntgade en av mina hästar igår och han hade pålagrningar i båda framkotor antagligen pga av koteldsinflammation. Nån...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Fia79
·
Hästvård Jag undrar om någon kan berätta lite om dennes erfarenhet utav "inflammation i gaffelbandsfästet". Vad innebär det? hur lång vila? Kunde...
Svar
10
· Visningar
1 320
Senast: Worlds
·
Hästvård Min ponny har kli runt ändtarmsöppningen. Mask och eksem är uteslutet. Jag har tvättat med laktacyd (även svansroten) och...
Svar
16
· Visningar
4 690
Senast: Seabaz
·
Hästvård Varför blir det så här!? Hur kan det gå från den första bilden till den andra!? Vad har hovis gjort för fel!? Om det nu är hovis som... 18 19 20
Svar
391
· Visningar
47 970
Senast: Boj
·
Hästvård Har en häst som för ett par veckor sedan gick omkull i hög hastighet i hagen. Verkar ha fått en låsning i vänster bogparti. Jag vet inte...
Svar
18
· Visningar
4 576
Senast: Antiqua
·
Hästvård Haft equiterapeuten (stavning?) ute i dag för jag ville kolla över min 3-åring som nu blivit riden ett tag så det inte var några...
Svar
6
· Visningar
2 660
Senast: limona
·
Foder & Strö Höanalysen har kommit och ser inte kul ut :( Energi 8, smrp 22, vilket ger en kvot på katastrofala 2,75 :crazy: Detta grovfoder ges på... 2
Svar
27
· Visningar
3 619
Senast: Fria
·
Foder & Strö Har en gammal valack på 23 år som sommartid håller sig fin på gräset (om det är bra bete) men behöver rätt mycket extra vintertid...
Svar
11
· Visningar
2 177
Senast: nyaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrera tik med titthål
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025