Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur ser intervallet ut för botulismvaccin? Grundvaccinering/fortsättning? Kollade passet idag för att se om min häst är...
Svar
0
· Visningar
606
Senast: superstar
·
Foder & Strö Skall köpa ett slowfeeding nät och undrar vilka som är bäst? Skiljer väldigt mkt i pris! Är det värt att köpa de dyra eller duger det...
2
Svar
38
· Visningar
5 597
Senast: Centaur
·
Hästvård Hejsan när jag skulle undersöka mitt sto så upptäckte jag en böld vid ljumsken. Den är inte så stor men jag kan se att hon vissar...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: annie_cool
·
Foder & Strö När pållan som gått på bete i sex veckor och under den tiden inte ätit något hösilage alls kommer hem på onsdag, så kommer hon ha åkt i...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag är på jakt efter recept på hästgodis som man kan göra själv. Har ett superbra recept som man gör i ugnen men det enda problemet är...
Svar
11
· Visningar
8 213
Senast: Gimlan
·
R
Hästvård Det finns en häst i stallet som har fått ett fult sår, finns det nån ört eller nån spec. salva som hjälper att hela såret snabbare och...
2
Svar
24
· Visningar
5 195
·
Hästvård Försökt googla, men helt utan resultat.. Vad finns det för öronsjukdomar hos häst? Min kille har alltid varit väldigt reserverad...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: Fibusen
·
Hästvård Vi har en stor foderhäst (ca172cm) som vi funderar på att köpa efter sommaren. Han är 8år utländsk import, stor och snäll. Men han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 849
Senast: Lokkur
·
Hästvård Är det någon som har tips och förslag på hur en sådan kan byggas? / Elin
Svar
2
· Visningar
1 116
Senast: bigganl
·
Hästvård Jag är lite nyfiken vad folk därute använder för paddar och bandage när ni lindar. Tänker nu på stallbandage, inte vid ridning. Där...
2
Svar
38
· Visningar
4 523
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Som frågan lyder. Av 1 hektar, en skörd, hur många balar, eller kg hö, har ni fått? Hur mycket väger balarna i så fall? Tänker främst på...
Svar
5
· Visningar
15 373
Senast: lytesout95
·
Hästvård Jag har en underbar Frieserhäst med rätt så lång man. :) Den är lite tunn längst ner men tjock högst upp. Nu har jag börjat nojja att en...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Praefatio
·
Hästvård Vad är det bästa mot bromsar? Blir galen på dom snart! Har testat ultra shield, eget hemmagjort, ewps eller vad det hette nu i år men...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: MattiZ
·
Foder & Strö Jag känner mej lite konfunderad om vad som gäller för hösilage rullar. Ser att rullarna både står upp och ligger ute på åkrarna. Tar...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Wacero
·
Foder & Strö Hur länge håller sig - helhavre, kornkross, betfor, vetekli, lusernpellets, edel avel, miner-pellets, foderjäst, e-vitaminpulver...
Svar
5
· Visningar
2 179
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Information om shivering sökes.. Finns inte jättemycket info att tillgå där ute. Håller på att köpa en häst som har lindrig shivering...
2
Svar
36
· Visningar
10 031
Senast: Prickig
·
Hästvård Jag hittade denna bild när jag bläddrade runt lite bland gamla bilder i en databas...
Svar
8
· Visningar
2 285
Senast: Korven
·
Hästvård Förra torsdagen kom min valack in från hagen med ett extremt svullet och varmt skap, feber runt 38.5 (normaltemp runt 37.5). Veterinär...
Svar
14
· Visningar
13 364
Senast: Soffan74
·
Hästvård Kan hästar drabbas av solexem? Eller värmeutslag? Aldrig hört talas om. Nån som vet/tror sig veta/har erfarenhet av nåt sånt..? *letar...
Svar
11
· Visningar
1 619
Senast: Boj
·
Foder & Strö Är det någon som har provat denna hyaluronsyra? Vad fick ni i så fall för resultat? Det var den sort som rekommenderades av min...
2
Svar
21
· Visningar
6 774
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2