Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du har ju just en som du kan förlita dig på.Nej vi valde vår hovis pga hans kunskaper för 20 år sedan eller så, nu så vill inte heller han prata medan han skor utan inriktar sig på hästen först och främst vilket jag accepterar till fullo. Mina frågor tar vi efteråt, eller hovis synpunkter om sådana finns. I något fall har han sagt till mig att komma och titta, sedan har han förklarat på plats men som sagt annars har han ägnat sig åt sin kund hästen. Jag försöker också att låta bli en dialog under tiden han skor, eftersom vår hovis inriktar sig på det han gör dvs skulle jag ställa en fråga så släpper han hästen och förklarar. Det innebär att hästen får stå onödigt lång tid på gången, och det är något jag helst undviker.
Jag är alltid med unga hästar för att kunna tolka mellan hovisen o hästen o så hovisen inte behöver uppfostra hästen när den kanske inte förstår dennes språk..
Utveckling av ursprungsämnet
Älskar trådar som lever sitt eget liv och tillför en massa nya eller påminnelse av gamla kunskaper![]()
![]()
Men du har ju just en som du kan förlita dig på.
Då behövs inte så mkt snack. Du har troligen kunnat få reda på en hel del under årens lopp.
Jag är alltid med unga hästar för att kunna tolka mellan hovisen o hästen o så hovisen inte behöver uppfostra hästen när den kanske inte förstår dennes språk..
Mina äldre rutinerade har fina gamla knep när hästarna anser att det är jobbigt att stå på 3 ben en längre stund. De jobbar MED hästen- inte emot. Använder hjärnan o pedagogik.![]()