Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag undrar om halm som plastas blir lika dammfritt som plastat hösilage, och därmed lättare kan ges till hosthäst, eller om det...
Svar
6
· Visningar
3 511
Senast: CK
·
Hästvård Min Ponny har bronkit och dålig andning, och nu har hon också fått fång! Så hon ska ha Boxvila, men kan man blöta spånbädden lite för...
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett... 2
Svar
28
· Visningar
6 077
Senast: Luff
·
Foder & Strö Har skaffat nytt hö med för lågt protein innehåll, vilket resulterat i att flera hästar tappat muskler och fallit ur, nytt hö är...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: Natasja
·
Hästvård Min häst var gallig i bakbenen redan när han kom som 2.5-åring och de har inte ändrats nämnvärt på 7 år trots inridning osv osv. Däremot...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Rie
·
Foder & Strö http://shop.kerx.com/products/i-r-pellet Tankar om det tillskottet? Bara en kvot? Känner mig förvirrad, KER trodde jag var typ det...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Någon som vet om det finns några djurparker som fortfarande tar emot hästar för avlivning? Kolmården hade tidigare men har slutat har...
Svar
18
· Visningar
8 221
Senast: tolksele
·
Hästvård Min häst har fått en tandfraktur på en framtand... någon med erfarenhet utav detta?? Har ni kunnat rida/motionera dagen efter de tagit...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Finns det någon bok och eller hemsida som kan vara till hjälp vid foderstatsberäkning? Har tidigare fått hjälp med foderstaterna men nu... 2
Svar
25
· Visningar
6 246
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Mitt sto har föl som nu är 1 månad. Stoet är lättfödd och i väl gott hull just nu, men givivningen går snart in i det skede där det... 2
Svar
34
· Visningar
6 007
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej. Har märkt allt mer på senare år att min ponny behöver extra mat höst/vinter/vår för att hålla hullet, (är 30 år) sommartid håller... 2
Svar
20
· Visningar
4 244
Senast: Lotus
·
Hästvård Har för mig att jag hört att hästarna kan få lite förhöjd temp i någon dag av att komma ut på ett nytt bättre bete, stämmer det?
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Badankan
·
Hästvård Annars är hästen ok och har ingen feber. Är det normalt och går det om av sig själv?
Svar
4
· Visningar
947
Senast: r_freddy
·
Foder & Strö Hur lågt är lågt? Om ni förstår frågan :o Dvs hur många MJ/kg foder, och vid vilken TS? Jag tittar på kvoten (vill ha typ 7 för att...
Svar
0
· Visningar
704
Foder & Strö Ska byta från ett stall med rundbalar till ett annat med rundbalar. Hur går det med foderbytet? Köpa och ta med en hel väl fungerar...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag ska från och med i vinter testa att ge fri tillgång. Jag skulle vilja komma på en enkel regnskyddslösning som föhindrar att det kan...
Svar
3
· Visningar
3 178
Senast: sommarvind
·
Hästvård Hur petigt är det när man grundvaccinerar? Blir lite tjorvigt sista omgången, då måste han få den redan 22-23 dagar efter förra. Är det...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: kolblakkur
·
Foder & Strö Vi var och kollade på en hög stor häst idag Och jag frågade om han fick något specialfoder Då sa hon att hon ger sin häst B-vitamin... 2
Svar
31
· Visningar
5 004
Senast: Legolaz
·
Hästvård Mitt sto född 2002 är triangelmärkt pga en olycka när hon var 6 år. Hon blev triangelmärkt för att användas till avel så har inte...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: Miss Sixty
·
Hästvård Hej alla där ute! Tänkte höra med er hur ni sköter era hästar på ert "bästa sätt"? Vad har ni för rutiner (ej mockning och... 2
Svar
20
· Visningar
6 917
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka