Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård VI var inne och röntgade en av mina hästar igår och han hade pålagrningar i båda framkotor antagligen pga av koteldsinflammation. Nån...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: Fia79
·
Hästvård Jag undrar om någon kan berätta lite om dennes erfarenhet utav "inflammation i gaffelbandsfästet". Vad innebär det? hur lång vila? Kunde...
Svar
10
· Visningar
1 315
Senast: Worlds
·
Hästvård Min ponny har kli runt ändtarmsöppningen. Mask och eksem är uteslutet. Jag har tvättat med laktacyd (även svansroten) och...
Svar
16
· Visningar
4 673
Senast: Seabaz
·
Hästvård Varför blir det så här!? Hur kan det gå från den första bilden till den andra!? Vad har hovis gjort för fel!? Om det nu är hovis som...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
47 934
Senast: Boj
·
Hästvård Har en häst som för ett par veckor sedan gick omkull i hög hastighet i hagen. Verkar ha fått en låsning i vänster bogparti. Jag vet inte...
Svar
18
· Visningar
4 529
Senast: Antiqua
·
Hästvård Haft equiterapeuten (stavning?) ute i dag för jag ville kolla över min 3-åring som nu blivit riden ett tag så det inte var några...
Svar
6
· Visningar
2 651
Senast: limona
·
Foder & Strö Höanalysen har kommit och ser inte kul ut :( Energi 8, smrp 22, vilket ger en kvot på katastrofala 2,75 :crazy: Detta grovfoder ges på...
2
Svar
27
· Visningar
3 612
Senast: Fria
·
Foder & Strö Har en gammal valack på 23 år som sommartid håller sig fin på gräset (om det är bra bete) men behöver rätt mycket extra vintertid...
Svar
11
· Visningar
2 176
Senast: nyaste
·
Hästvård Jag bara undrar vad brukar de bero på och leder det ofta till att de måste avlivas?
Svar
2
· Visningar
2 419
Senast: Neko
·
Hästvård Fick hem en hast idag som har varit pa bete i ca 3 manader. Han hade dragit av sig ett par skor och hovarna sag daliga ut, sa...
2
Svar
25
· Visningar
8 410
Senast: sthu
·
Hästvård Hejsan! Vår häst har på nått sätt lyckats få kastanjen bortriven. Såret är öppet, men blöder inte längre. Vi har satt tunt bandage på...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag ska köra en längre sträcka med häst och vill veta hur ni gör för att få resan så bekväm och bra som möjligt för hästen. Räknar...
Svar
11
· Visningar
1 860
Senast: Rouise
·
Hästvård Flytta gärna om tråden ligger fel! Är det någon mer som hört att det ska bli ny lag januari 2014? Då hovslagarna ska journalföra allt...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 868
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Satt och funderade lite idag. Min ponny är en pigg liten dam som gärna kutar på tills hon stupar om man låter henne. När hon är på det...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: sthu
·
Hästvård Kan man ha en blind häst? Eller bör man avliva den? Hur hade ni gjort om det var er häst?
2
Svar
29
· Visningar
7 621
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö För att jag är nyfiken, har du stött på en häst som är allergisk mot något foder (eller något av ämnena som kanske finns i något foder)...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Centaur
·
Hästvård Är såna preparat dopingklassade? Om jag till exempel åker på meeting, får jag ha på kylgel på lördagen då eller räknas det på något vis...
Svar
4
· Visningar
2 054
Hästvård Har hittat en 6 åring med lite shivering på ena bakbenet! Jag har inte så stor erfarenhet av shivering och undrar om det är för stor...
2
Svar
20
· Visningar
7 339
Senast: Lobelia
·
Hästvård Finns det någonstans aktuell statistik på hur gamla svenska ridhästar blir, medellivslängd alltså?
2
Svar
22
· Visningar
7 691
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min 5-åriga häst är halt på höger fram. Jag har sett att hon plötsligt sliter snett på den hoven och undrar om det är hoven som skapat...
2
Svar
21
· Visningar
4 513
Senast: Skruttan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V