Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu i höst vill jag ha lite framförhållning och hindra min 20-åriga holsteinervalack från att förvandlas till ett skelett. Jag har haft...
Svar
19
· Visningar
2 298
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag undrar hur man på bästa sätt förvarar hö på skulle över vintern? Förra hösten/vintetn 2012-2013 var ju väldigt blöt och hög...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Går det? Var och tittade på mina åkrar och återväxten ser så grön och fin ut att jag helt plötsligt får lust att använda slaghacken för...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Vilken typ av mineraler är att föredra till en fånghäst? Har Krafts blåa mineralspann och en mineralstenatt välja mellan. Och vad...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vill ha tips på bra foder till min nya o väldigt muskelfattiga dam. Hästarna går ff ute o ensilaget levereras först om några veckor...
Svar
11
· Visningar
1 463
Senast: pinky
·
Hästvård Hej! När jag kom ut till stallet igår märkte jag att min häst var svullen på höger bakben. Kände lite och tryckte men hon reagerade...
Svar
14
· Visningar
1 971
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hästen har haft mer eller mindre feber sen i fredags. Pendlar mellan 39 och 40.5. Minskade ganska mycket i vikt. Åt väldigt dåligt två...
2
Svar
35
· Visningar
7 867
Senast: gylle
·
Foder & Strö Går det ge soya till en fångponny? Soyan ger väl främst protein? Är protein jag är ute efter med så lite energi som möjligt.
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag undrar om halm som plastas blir lika dammfritt som plastat hösilage, och därmed lättare kan ges till hosthäst, eller om det...
Svar
6
· Visningar
3 500
Senast: CK
·
Hästvård Min Ponny har bronkit och dålig andning, och nu har hon också fått fång! Så hon ska ha Boxvila, men kan man blöta spånbädden lite för...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 998
Senast: Luff
·
Foder & Strö Har skaffat nytt hö med för lågt protein innehåll, vilket resulterat i att flera hästar tappat muskler och fallit ur, nytt hö är...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: Natasja
·
Hästvård Min häst var gallig i bakbenen redan när han kom som 2.5-åring och de har inte ändrats nämnvärt på 7 år trots inridning osv osv. Däremot...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Rie
·
Foder & Strö http://shop.kerx.com/products/i-r-pellet Tankar om det tillskottet? Bara en kvot? Känner mig förvirrad, KER trodde jag var typ det...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Någon som vet om det finns några djurparker som fortfarande tar emot hästar för avlivning? Kolmården hade tidigare men har slutat har...
Svar
18
· Visningar
8 208
Senast: tolksele
·
Hästvård Min häst har fått en tandfraktur på en framtand... någon med erfarenhet utav detta?? Har ni kunnat rida/motionera dagen efter de tagit...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Finns det någon bok och eller hemsida som kan vara till hjälp vid foderstatsberäkning? Har tidigare fått hjälp med foderstaterna men nu...
2
Svar
25
· Visningar
6 228
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Mitt sto har föl som nu är 1 månad. Stoet är lättfödd och i väl gott hull just nu, men givivningen går snart in i det skede där det...
2
Svar
34
· Visningar
5 939
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej. Har märkt allt mer på senare år att min ponny behöver extra mat höst/vinter/vår för att hålla hullet, (är 30 år) sommartid håller...
2
Svar
20
· Visningar
4 174
Senast: Lotus
·
Hästvård Har för mig att jag hört att hästarna kan få lite förhöjd temp i någon dag av att komma ut på ett nytt bättre bete, stämmer det?
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Badankan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10