Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag undrar om de är sant att knott kan döda hästen? Blir ganska orolig då vi har mkt knott hos oss:/ Tacksam för svar //Tippie.
Svar
11
· Visningar
2 410
Senast: Tingeling
·
Foder & Strö Om man vill få upp fosforhalten i en foderstat, så är ju vetekli en het kandidat. Men så läser man lite här och där att man absolut...
Svar
5
· Visningar
967
·
Hästvård Hej, jag har en häst som fryser när det regnar trots att det är över 18 grader varmt ute, hon går på bete med stödutfodring av hö och...
Svar
13
· Visningar
3 447
Senast: Oscar
·
Hästvård Jag har ett litet problem, häromdagen hittade jag en "bula" på min hästs bakben, ungefär på mitten strax ovanför där skyddet slutar. Den...
Svar
6
· Visningar
3 199
Senast: millen
·
Hästvård Mitt fullblod har lymfangit i vänster Bakben som han fick i söndags (18/8 märkte vi de) han var jätte svullen och hade nästan 40 graders...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: jessii
·
Foder & Strö Som rubriken lyder så står jag med en äldre storhäst nu (27år). Hästen är inte min men jag tar hand om den. Han har tidigare stått på...
Svar
12
· Visningar
3 143
·
Foder & Strö Hej, Jag har en nordsvensk brukshäst som är 7 år gammal. Han har klarat sig bra på hösilage plus att få bvitamin vid pälssättning o...
Svar
4
· Visningar
3 500
Hästvård Ni som har hästar som har haft kotledsinflammation. Hur rider ni dessa? här finns tyvärr mycket grus och asfalt om man ska ta sig...
Svar
14
· Visningar
3 843
Senast: Freeride
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger. .. Enl vet ska höet ligga i blöt minst en kvart , men jag hinner inte vara i stallet så länge på lunchen, så kan...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej, när jag skulle ge pollarna frukost imorse upptäckte jag att hon haltade, REJÄLT! hon vill inte ställa sig på benet alls helst...
Svar
14
· Visningar
4 022
Senast: sona
·
Hästvård Ja, vad säger ni om det? Ja eller nej? Nu pratar jag om ofodrat regntäcke vid regn. Hon har inte haft det tidigare under sitt...
Svar
15
· Visningar
1 711
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Jag har byggt ett Excel ark med utgångspunkt från SLUs "Utfodringsrekomendationer för häst". Testkörde det förr i det gamla...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: morgaine
·
Foder & Strö Blir så jävla trött på folk som säger att -nää!! mitt hö e så starkt så det kan inte din häst äta. eller -Ja men jag har så svårt att...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu börjar analyserna ramla in! Var bor ni och hur ser dom ut?? 2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 385
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hur gör ni när tandläkaren kommer till stallet? Har ni en särskild undersökningsplats eller står ni i gången/boxen? Jag tycker att min... 2
Svar
21
· Visningar
4 181
Senast: cello
·
Hästvård Jag har lite problem som jag känner att jag måste få lufta då det känns som om jag håller på att bli knäpp av detta. För att dra lite...
Svar
7
· Visningar
2 855
Senast: Smallgot
·
Foder & Strö Det gäller ett hösilage av god kvalité som jag fodrade med hela förra hösten/vintern. Bonden som jag brukar beställa av har balar kvar...
Svar
3
· Visningar
3 965
Senast: ameo
·
Hästvård Min shettis fick fång 11 Juni, sattes på boxvila (instängd i själva lösdriften), med butta och blev symtomfri väldigt snabbt, fick butta... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 854
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av detta?
Svar
4
· Visningar
2 685
Senast: Minpippi
·
Hästvård ni som klipper era hästar.. när klipper ni första gången? jag ska i år klippa min häst då han ska hållas igång i vinter å blir så...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka