Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har haft ett väldigt jobbigt ett halvår ungefär med hälta som man misstänker var ett lindrigt fånganfall, han har stått på box...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: solhattar
·
Hästvård Någon som vet vart det kan finnas ett program att ladda ned för att kunna se röntgenbilder själv? Har både en äldre skiva och en nyare...
Svar
4
· Visningar
1 180
Senast: Freeride
·
Hästvård Vi tog av skorna på min häst i går, vi tänkte att han skulle få gå barfota några veckor och "vila" hovarna, han är riden hela sommaren... 2
Svar
32
· Visningar
7 141
Hästvård I år ska jag klippa min häst för första gången. Han har gått på lösdrift de senaste åren och behövt sin päls men i år står han...
Svar
0
· Visningar
1 177
Senast: Praefatio
·
Hästvård Vår häst är svullen i en sena i hasen nu. Hon har fått order om 2 veckors vila och går på antiinflammatorisk medicin och får gel...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: mackan
·
Hästvård Skulle behöva få tag på en ny burk av detta,men får inte upp någonting när jag söker,så antar att det enbart går att få tag på via...
Svar
6
· Visningar
1 401
Senast: mooi
·
Hästvård Lite bakgrund om mitt sto: Hon fick en senskada ( senan på framsidan av bakbenet ) glömt namnet. Hon hade även en ledkapsel som läkte...
Svar
19
· Visningar
5 064
Senast: MissFideli
·
Hästvård Jag börjar fundera på om min är klapphingst som han beter sig mot nya hästar i hagen Jag funderar på att ta ett testosteron prov för...
Svar
1
· Visningar
1 076
Senast: lomuxx
·
Hästvård Hur skulle ni säga att hullet ser ut på denna ponny? I vintras: [/URL][/IMG] Från idag: [/URL][/IMG] [/URL][/IMG]...
Svar
3
· Visningar
1 429
Senast: ameo
·
Foder & Strö Min gamle häst på 20 år är ute på bete, ett stort bete och har blivit rund om magen men tappat hull över rygg och rumpa. Han har inte...
Svar
2
· Visningar
1 438
Senast: Masse
·
Hästvård För ca två veckor sedan fick jag ett samtal av stallägaren att min häst hade löpt amok i hagen. Det var vid denna tiden de största...
Svar
4
· Visningar
1 569
Senast: diabla
·
Hästvård Blir så förvirrad, har fått klagomål från två equiterapeuter angående mina hästars skoningar. En har överrullning vid sidan av tåkappan... 2 3
Svar
55
· Visningar
7 302
Senast: palle
·
Foder & Strö Nu i höst vill jag ha lite framförhållning och hindra min 20-åriga holsteinervalack från att förvandlas till ett skelett. Jag har haft...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag undrar hur man på bästa sätt förvarar hö på skulle över vintern? Förra hösten/vintetn 2012-2013 var ju väldigt blöt och hög...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Går det? Var och tittade på mina åkrar och återväxten ser så grön och fin ut att jag helt plötsligt får lust att använda slaghacken för...
Svar
2
· Visningar
1 397
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Vilken typ av mineraler är att föredra till en fånghäst? Har Krafts blåa mineralspann och en mineralstenatt välja mellan. Och vad...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vill ha tips på bra foder till min nya o väldigt muskelfattiga dam. Hästarna går ff ute o ensilaget levereras först om några veckor...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: pinky
·
Hästvård Hej! När jag kom ut till stallet igår märkte jag att min häst var svullen på höger bakben. Kände lite och tryckte men hon reagerade...
Svar
14
· Visningar
1 976
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hästen har haft mer eller mindre feber sen i fredags. Pendlar mellan 39 och 40.5. Minskade ganska mycket i vikt. Åt väldigt dåligt två... 2
Svar
35
· Visningar
7 919
Senast: gylle
·
Foder & Strö Går det ge soya till en fångponny? Soyan ger väl främst protein? Är protein jag är ute efter med så lite energi som möjligt.
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka