Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Annars är hästen ok och har ingen feber. Är det normalt och går det om av sig själv?
Svar
4
· Visningar
945
Senast: r_freddy
·
Foder & Strö Hur lågt är lågt? Om ni förstår frågan :o Dvs hur många MJ/kg foder, och vid vilken TS? Jag tittar på kvoten (vill ha typ 7 för att...
Svar
0
· Visningar
704
Foder & Strö Ska byta från ett stall med rundbalar till ett annat med rundbalar. Hur går det med foderbytet? Köpa och ta med en hel väl fungerar...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag ska från och med i vinter testa att ge fri tillgång. Jag skulle vilja komma på en enkel regnskyddslösning som föhindrar att det kan...
Svar
3
· Visningar
3 171
Senast: sommarvind
·
Hästvård Hur petigt är det när man grundvaccinerar? Blir lite tjorvigt sista omgången, då måste han få den redan 22-23 dagar efter förra. Är det...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: kolblakkur
·
Foder & Strö Vi var och kollade på en hög stor häst idag Och jag frågade om han fick något specialfoder Då sa hon att hon ger sin häst B-vitamin...
2
Svar
31
· Visningar
4 990
Senast: Legolaz
·
Hästvård Mitt sto född 2002 är triangelmärkt pga en olycka när hon var 6 år. Hon blev triangelmärkt för att användas till avel så har inte...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Miss Sixty
·
Hästvård Hej alla där ute! Tänkte höra med er hur ni sköter era hästar på ert "bästa sätt"? Vad har ni för rutiner (ej mockning och...
2
Svar
20
· Visningar
6 912
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård I år hade jag tänkt att göra en såkallad islandsklippning eller en variant av den.. "måste" man täcka hästen då? han är inte frusen...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: Luna10
·
Hästvård Min passhäst från mitt gymnasie kom igår tillbaka ifrån betet, o han såg så förjävlig ut att jag inte kände igen honom först. De rann...
Svar
15
· Visningar
1 685
Senast: Lindah
·
Hästvård Som rubriken säger, vad använder ni när ni svettar hästen?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 563
Senast: Minnie
·
Hästvård Kan någon som är duktig på engelska och veterinära termer stilla min nyfikenhet angående vad detta betyder: "moderate proliferation on...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Highcat
·
Hästvård Hade en häst för ca 4 år sedan. Som jag köpte för en lagom summa om den nu hade varit frisk, vilket den ej var. Hade typ IR eller Pssm...
Svar
14
· Visningar
4 258
Senast: wrangler
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 343
Hästvård Jag håller på att titta på unghästar och har hittat en jag både gillar och har råd med (klang o jubel). MEN den kliar bort sin man...
Svar
14
· Visningar
1 298
Senast: Gimlan
·
Hästvård Tog in hästen för att rida, ser då att han är svullen på halsen, långt bak på ganaschen. Det ser ut som att han har hamsterkinder...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: Lady_D
·
Foder & Strö Min 13 åriga häst (hade fång 2009) blev som 4 åring allvarligt skadad i hö framknä och blev utdömd av vet. Jag valde att behålla och...
Svar
3
· Visningar
2 766
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Jag har allt jag behöver inför min hästs hemkomst på onsdag, utom omvårdnadsprodukter. Vad behöver jag? Har Jodapax, Hästsalva (som...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 200
Hästvård Ja snart är det dags för att ta fram klippmaskinen igen och börja raka och nu tänkte jag detta år klippa min häst lite roligt. Är inne...
2
Svar
20
· Visningar
8 944
Senast: MissFideli
·
Hästvård Vad exakt finns i just din ryktlåda/hink/påse etc? Hur många borstar? Vad för borstar? Vilken är favoriten av alla sakerna i lådan...
2
Svar
24
· Visningar
5 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat