Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Blir så jävla trött på folk som säger att -nää!! mitt hö e så starkt så det kan inte din häst äta. eller -Ja men jag har så svårt att...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu börjar analyserna ramla in! Var bor ni och hur ser dom ut??
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 385
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hur gör ni när tandläkaren kommer till stallet? Har ni en särskild undersökningsplats eller står ni i gången/boxen? Jag tycker att min...
2
Svar
21
· Visningar
4 166
Senast: cello
·
Hästvård Jag har lite problem som jag känner att jag måste få lufta då det känns som om jag håller på att bli knäpp av detta. För att dra lite...
Svar
7
· Visningar
2 825
Senast: Smallgot
·
Foder & Strö Det gäller ett hösilage av god kvalité som jag fodrade med hela förra hösten/vintern. Bonden som jag brukar beställa av har balar kvar...
Svar
3
· Visningar
3 941
·
Hästvård Min shettis fick fång 11 Juni, sattes på boxvila (instängd i själva lösdriften), med butta och blev symtomfri väldigt snabbt, fick butta...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 841
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av detta?
Svar
4
· Visningar
2 672
Senast: Minpippi
·
Hästvård ni som klipper era hästar.. när klipper ni första gången? jag ska i år klippa min häst då han ska hållas igång i vinter å blir så...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Smulan75
·
Hästvård Min häst har haft ett väldigt jobbigt ett halvår ungefär med hälta som man misstänker var ett lindrigt fånganfall, han har stått på box...
Svar
2
· Visningar
1 025
Senast: solhattar
·
Hästvård Någon som vet vart det kan finnas ett program att ladda ned för att kunna se röntgenbilder själv? Har både en äldre skiva och en nyare...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: Freeride
·
Hästvård Vi tog av skorna på min häst i går, vi tänkte att han skulle få gå barfota några veckor och "vila" hovarna, han är riden hela sommaren...
2
Svar
32
· Visningar
6 999
Hästvård I år ska jag klippa min häst för första gången. Han har gått på lösdrift de senaste åren och behövt sin päls men i år står han...
Svar
0
· Visningar
1 173
Senast: Praefatio
·
Hästvård Vår häst är svullen i en sena i hasen nu. Hon har fått order om 2 veckors vila och går på antiinflammatorisk medicin och får gel...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: mackan
·
Hästvård Skulle behöva få tag på en ny burk av detta,men får inte upp någonting när jag söker,så antar att det enbart går att få tag på via...
Svar
6
· Visningar
1 399
Senast: mooi
·
Hästvård Lite bakgrund om mitt sto: Hon fick en senskada ( senan på framsidan av bakbenet ) glömt namnet. Hon hade även en ledkapsel som läkte...
Svar
19
· Visningar
5 043
Senast: MissFideli
·
Hästvård Jag börjar fundera på om min är klapphingst som han beter sig mot nya hästar i hagen Jag funderar på att ta ett testosteron prov för...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: lomuxx
·
Hästvård Hur skulle ni säga att hullet ser ut på denna ponny? I vintras: [/URL][/IMG] Från idag: [/URL][/IMG] [/URL][/IMG]...
Svar
3
· Visningar
1 426
·
Foder & Strö Min gamle häst på 20 år är ute på bete, ett stort bete och har blivit rund om magen men tappat hull över rygg och rumpa. Han har inte...
Svar
2
· Visningar
1 430
Senast: Masse
·
Hästvård För ca två veckor sedan fick jag ett samtal av stallägaren att min häst hade löpt amok i hagen. Det var vid denna tiden de största...
Svar
4
· Visningar
1 562
Senast: diabla
·
Hästvård Blir så förvirrad, har fått klagomål från två equiterapeuter angående mina hästars skoningar. En har överrullning vid sidan av tåkappan...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 273
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V