Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en 28 år gammal häst som jag måste fundera på refrängen för. Men Kolmården tar tydligen inte emot hästar för avlivning längre...
Svar
5
· Visningar
1 745
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Jag fick hem min foderhäst i Februari, då var han oinriden och fruktansvärt smal och svag :( Sen dess har jag i stort sett bara varit... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 789
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag börjar seriöst fundera på om jag är den enda i världen som anser att har du en äldre häst så är dennes mat och näringsintag ännu... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
12 713
Senast: _moa_
·
Foder & Strö Köpte ett sto för drygt fyra månader sedan. Hon hade då endast använts till avel de senaste fyra åren. Hon var lite tunn och...
Svar
19
· Visningar
1 865
Senast: skiesabove
·
Hästvård Fick tipset att Blå Stjärnan har kurser i hästvård ( enklare sjukvård). Men kan inte hitta ntn info om det på deras hemsida. Någon som...
Svar
3
· Visningar
2 299
Senast: Zaga
·
Hästvård Vad ska man tänka på att undvika i foderväg till häst som har lätt för att få mugg? Socker har ja hört, men hur e de med protein (lusern)?
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Cicci
·
Hästvård Är det någon här som tvingats till det?
Svar
0
· Visningar
821
Senast: Nebraska
·
Hästvård Ja, för första gången upplever jag att ffa ena hästen tycker att ridbanan är för hård. Han är barfot, men jag upplever inte att han... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
15 685
Senast: skuggi
·
Hästvård Så, jag och min fjordhäst bor i norra Tyskland. De senaste veckorna har det efter blodprover upptäckts att fler av hästarna i stallet... 2 3
Svar
40
· Visningar
9 856
Hästvård Hej alla! Jag planerar att skaffa häst inom 6-12 månader. Jag kan mycket om hästar men det är några saker jag inte har koll på...
Svar
11
· Visningar
2 616
Senast: pulkaskurk
·
Foder & Strö Om ett foderstatsprogram vill ha vissa saker i gram hur skriver jag då? Om jag vill ge tex 10 gram av ett tillskott skriver jag då 10...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Korven
·
Hästvård Finns det något tillskott som hjälper hästar med artros? Gärna vetenskapligt bevisat att det funkar. 2
Svar
29
· Visningar
12 157
Senast: Boj
·
Hästvård Har fått reda på att en utav mina islandshästar har pålagringar i båda bak knäna. Är detta vanligt på så pass unga hästar och inom... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 219
Hästvård Jag undrar vad som tagit åt min valack som annars alltid varit så snäll och medgörlig ? Nu är han så arg åt andra hästar (tror bara det...
Svar
9
· Visningar
3 526
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har en fundering på att eventuellt gå över till höensilage från hö, men jag undrar om ts-halten är så hög så man slipper att det fryser...
Svar
9
· Visningar
2 351
Senast: Shaggy
·
Hästvård Vet inte om detta hör till foder eller till vård... Måste bara kolla om nån reagerat med lös mage på lucern... Vi har en häst i stallet... 2
Svar
23
· Visningar
8 824
Senast: Centaur
·
Hästvård Min nordsvensk gör något jag inte sett tidigare med huvudet. Sambon berättade för några veckor sedan att han sett henne göra så, och...
Svar
13
· Visningar
2 568
Senast: Andrii
·
Hästvård När börjar ni klippa era hästar och när bör man inte göra det? Alltså senaste tiden och tidigaste tiden på året? Min ena valack...
Svar
10
· Visningar
3 913
Senast: Bri
·
Foder & Strö Man har ju ingen analys på beteshagen precis, hur räknar jag nu foderstat och vad är det bäst/säkrast att komplettera med? Har en... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 563
Foder & Strö 1 dosmått = 10 g ger 2,5g fosfor och 1,8 g natrium. Vad blir detta per kilo/foder så jag kan räkna foderstaten? Och hur skriver jag...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Apollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka