Sv: För hårt underlag - hur märker ni det? Barfot vs skodda
Nu har vi varit på kliniken och fått MVG
Han har växt och musklat sig massor sedan vi var där sist, ffa bakkärran har breddat sig enormt men framkärran är inte där än, så det är orsaken till att han har lite problem med var han ska sätta fötterna.
Helt ren och bra var han i alla fall, på alla underlag, så veterinären var jättenöjd. Han är fortfarande lite instabil i bakknäna, så de blistrade(?) båda igen för att hjälpa honom lite på traven medan han bygger upp sig.
Blodprov tog vi, allmän status + borrelia/anaplasma, även om hon tyckte att det var extremt otroligt. Med tanke på hur han växt så är det inte konstigt om han är trött nu. ÅB om tre månader igen.
Nu blir det aktiv vila tills han själv bjuder på mer, tömkörning i skogen och promenader framför vagnen.
Jag ska börja lyssna bättre på honom också, det här är en häst som kommer när man ropar i hagen, även på betet. Men på sistone har jag fått gå och hämta honom och typ släpa in honom. Nu efter tre dagar med promenad framför vagn så kommer han när jag ropar igen. Vi har nog tränat för tråkigt helt enkelt, bara jobb och inget kul. Jag har varit så fixerad vid att han måste muskla sig, men nu när veterinären är ganska nöjd så kan jag slappna av lite och lägga in lite mer roliga pass.
Och när han börjar visa att han vill lite mer, så skor vi även i bak. Oavsett ska han gå skodd i vinter, även om det inte verkade som att det var hovömhet som var boven. Vi får väl se om det blir skillnad då.