Sv: För hårt underlag - hur märker ni det? Barfot vs skodda
Tror inte skuggi skickade upp hästen i snöhögen med vilje och hade säkerligen inte räknat med att han skulle hoppa från den. Djur och barn hittar på saker, vi kan inte styra dom i allt. Då får vi ha dem i bur..
Nu får du nog först tänka,, det handlar inte om att överbeskydda eller linda in någon i bubbelplast för barn dör om man lindar in dom i det. I stockholm är det koppeltvång på hundar och som förälder kan man inte förlita sig på att samhället ska sköta barnets uppfostran..
Har man inte ens en gnutta så är min uppfattning vem som ska hållas i bur och det finns många debatter i ämnet som börjar komma fram men nog om det.
Detta handlar om ett för tydligen två år sedan uppvisande att total nonchalans för behandlande veterinärs arbete och råd till eftervård som i slutändan även kommer drabba berört försäkringsbolag i merkostnad vilket i slutändan leder till höjda premier och ökade restriktioner för andra försäkringstagare i samma bolag.
Jag ska ta ett ex utifrån hur du resonerar,, en kö på Konsum och bakom en man stod en mor med sitt lilla barn som återkommande sparkade mannen på benen för att kön inte rörde sig. Mannen bad då kvinnan att be sitt barn att sluta sparka mannen på benen och kvinnan svarade... Men herre gud barnet måste ju få utveckla sig varvid mannen tog upp en förpackning med fil ur sin vagn. Öppnade den och hällde allt över kvinnan som skrek,
vad gör du är du inte klok!!!!
Mannen svarade lugnt,, jag har oxå fått en fri uppfostran.
Så vem är det som borde ha det grundläggande huvudansvaret??
När du ändå nämner det,, vet du hur många "hagolyckor" som inträffar enbart beroende på hästägarens bristande tillsyn???
I så fall vet du oxå hur mycket av våra skattepengar som går till helt obefogad räddningstjänst.
Eget ansvar,, känns det ordet bekant eller är
jag förlitar mig helt på andras ansvars tagande mer bekant??