Häst med mugg

Luckymoa

Trådstartare
Vad ska man tänka på att undvika i foderväg till häst som har lätt för att få mugg? Socker har ja hört, men hur e de med protein (lusern)?

Sv: Häst med mugg

Jag har en häst som väldigt lätt får mugg, men hon har aldrig reagerat på att få lusern. Har aldrig reflekterat över det heller faktiskt. Men däremot blossar det upp så fort hon får gå på gräs, men har inte märkt det på något annat foder.

Sv: Häst med mugg

Det viktigaste är väl egentligen att inte ändra för mycket på hästens foderstatt.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 937
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka