Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har fått reda på att en utav mina islandshästar har pålagringar i båda bak knäna. Är detta vanligt på så pass unga hästar och inom...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 211
Hästvård Jag undrar vad som tagit åt min valack som annars alltid varit så snäll och medgörlig ? Nu är han så arg åt andra hästar (tror bara det...
Svar
9
· Visningar
3 512
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har en fundering på att eventuellt gå över till höensilage från hö, men jag undrar om ts-halten är så hög så man slipper att det fryser...
Svar
9
· Visningar
2 340
Senast: Shaggy
·
Hästvård Vet inte om detta hör till foder eller till vård... Måste bara kolla om nån reagerat med lös mage på lucern... Vi har en häst i stallet...
2
Svar
23
· Visningar
8 668
Senast: Centaur
·
Hästvård Min nordsvensk gör något jag inte sett tidigare med huvudet. Sambon berättade för några veckor sedan att han sett henne göra så, och...
Svar
13
· Visningar
2 546
Senast: Andrii
·
Hästvård När börjar ni klippa era hästar och när bör man inte göra det? Alltså senaste tiden och tidigaste tiden på året? Min ena valack...
Svar
10
· Visningar
3 911
Senast: Bri
·
Foder & Strö Man har ju ingen analys på beteshagen precis, hur räknar jag nu foderstat och vad är det bäst/säkrast att komplettera med? Har en...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 548
Foder & Strö 1 dosmått = 10 g ger 2,5g fosfor och 1,8 g natrium. Vad blir detta per kilo/foder så jag kan räkna foderstaten? Och hur skriver jag...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Apollo
·
Hästvård Hej! Jag undrar om de är sant att knott kan döda hästen? Blir ganska orolig då vi har mkt knott hos oss:/ Tacksam för svar //Tippie.
Svar
11
· Visningar
2 404
Senast: Tingeling
·
Foder & Strö Om man vill få upp fosforhalten i en foderstat, så är ju vetekli en het kandidat. Men så läser man lite här och där att man absolut...
Svar
5
· Visningar
962
·
Hästvård Hej, jag har en häst som fryser när det regnar trots att det är över 18 grader varmt ute, hon går på bete med stödutfodring av hö och...
Svar
13
· Visningar
3 435
Senast: Oscar
·
Hästvård Jag har ett litet problem, häromdagen hittade jag en "bula" på min hästs bakben, ungefär på mitten strax ovanför där skyddet slutar. Den...
Svar
6
· Visningar
3 195
Senast: millen
·
Hästvård Mitt fullblod har lymfangit i vänster Bakben som han fick i söndags (18/8 märkte vi de) han var jätte svullen och hade nästan 40 graders...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: jessii
·
Foder & Strö Som rubriken lyder så står jag med en äldre storhäst nu (27år). Hästen är inte min men jag tar hand om den. Han har tidigare stått på...
Svar
12
· Visningar
3 136
·
Foder & Strö Hej, Jag har en nordsvensk brukshäst som är 7 år gammal. Han har klarat sig bra på hösilage plus att få bvitamin vid pälssättning o...
Svar
4
· Visningar
3 486
Hästvård Ni som har hästar som har haft kotledsinflammation. Hur rider ni dessa? här finns tyvärr mycket grus och asfalt om man ska ta sig...
Svar
14
· Visningar
3 776
Senast: Freeride
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger. .. Enl vet ska höet ligga i blöt minst en kvart , men jag hinner inte vara i stallet så länge på lunchen, så kan...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej, när jag skulle ge pollarna frukost imorse upptäckte jag att hon haltade, REJÄLT! hon vill inte ställa sig på benet alls helst...
Svar
14
· Visningar
4 010
Senast: sona
·
Hästvård Ja, vad säger ni om det? Ja eller nej? Nu pratar jag om ofodrat regntäcke vid regn. Hon har inte haft det tidigare under sitt...
Svar
15
· Visningar
1 706
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Jag har byggt ett Excel ark med utgångspunkt från SLUs "Utfodringsrekomendationer för häst". Testkörde det förr i det gamla...
Svar
8
· Visningar
1 794
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10