Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min häst en valack på 5år har fått gallor bak, Vad kan det var och vad hjälper? Han är inte halt och är inte anorlunda i...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: Lickety
·
Hästvård Igår var jag och tränade dressyr ganska sent så kollade henne inte så noga när jag kom hem. Nu när jag kom ut så var hon svullen mitt på...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: hpetersson
·
Hästvård Har nu kommit fram till att min unghäst (3,5 år) har ett överben på utsidan, strax under knät. Det jag undrar är, om det är farligt? Kan...
Svar
14
· Visningar
5 442
Hästvård Eftersom jag är lite nybörjare på det här med hästar kanske någon av er allvetande Buke-människor skulle kunna hjälpa mig att klargöra...
Svar
8
· Visningar
4 245
Hästvård Hur är prognosen efter kotledsinflammation om man upptäcker den tidigt? Om man gör en noggrann rehab hur brukar hållbarheten vara...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Moonlight
·
Hästvård Nu känns det som jag är ute på okänd mark, har alltid tidigare haft turen att slippa kolikhästarna men nu var det tydligen min tur...
Svar
10
· Visningar
2 400
Senast: ch791022
·
Hästvård Fanns för en tid sedan en tråd med bl a en video där ägaren filmat hur en häst "okontrollerat och reflexmässigt" (kommer inte på nån...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Milene
·
Foder & Strö En av sakerna jag hörde på Falsterbo idag. Någon som hört liknande? Av hänsyn till mitt sällskap försökte jag hålla diskussionerna... 2
Svar
20
· Visningar
5 708
Senast: sthu
·
Foder & Strö Är nyfiken på vad ni betalar för ert grovfoder i år :-) Hö/hösilage/halm? Storlek på bal? TS? Pris/kg? Inkl/exkl moms...
Svar
13
· Visningar
2 264
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har för första gången köpt hösilage (ts troligtvis 84%). Det var lite mögel i ena änden, är det bara att ta bort o använda resten...
Svar
8
· Visningar
2 176
Hästvård Jag har försökt hitta information på google men hittar ingenting som låter exakt som det problemet min häst har så litar på er nu! :)...
Svar
3
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Detta är min häst och det är jag som rider. Jag har köpt hästen med hjärtat så att säga :) Det jag funderar på är hennes... 2 3
Svar
44
· Visningar
9 291
Senast: Tscabo
·
Hästvård Min häst har fått en hålvägg på hoven som hovslagaren vart tvungen att öppna upp :( Det innebär ju nu att det fattas en stor del av...
Svar
7
· Visningar
3 307
Senast: sanna03
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som i lopp travar som en kratta i sista kurvan. Speciellt utgången av kurvan. Upprepade veterinär besök men inga...
Svar
0
· Visningar
892
Senast: sanna03
·
Foder & Strö Ni som ger bakjäst, köper ni hela kartongen som står i kylskåpen i affären eller köper ni några åt gången?:D Och hur länge håller sig...
Svar
4
· Visningar
1 225
Senast: raggsock
·
Hästvård Ska kastrera min unghäst i höst, det blir liggandes hemmavid. Men blev lite nyfiken på hur lång tid en kastrering brukar ta, alltså från...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Teilani
·
Hästvård Min ridtravare har fått en rejäl smäll i hagen på frambenet. Ser ut som han fått en senskada, vet ej säkert ännu men ska till vet på...
Svar
15
· Visningar
2 786
Hästvård Någon som har tips på hur jag kan undvika detta? Alt tips på hur jag får ut dom utan att det sliter så mycket... Badar redan i...
Svar
19
· Visningar
5 008
Senast: Bison
·
Foder & Strö Ni som endast fodrar med grovfoder och lusern. Vad ger ni era hästar för mineraler ?
Svar
3
· Visningar
880
Foder & Strö Ni som inte tar eget alltså.. Köper ni av grannbonden? Men om värdena är usla, var hittar ni då? Eller gillar ni läget och tar en dyr... 2
Svar
23
· Visningar
2 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka