Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har sett att min ena häst blivit lite lös i magen:( Kan det bero på att de har annat vatten i sin sommarhage? Magen "gurglar"...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: blue12
·
Foder & Strö Förutom olja, vad kan då ges till en häst som snabbt tröttnar på maten (inkl grovfoder)?
Svar
6
· Visningar
838
Foder & Strö stallägaren hängde igår upp hösilage analysen (hon gjorde bara lilla eftersom bonden sa att han kommer göra ett byte till senare i höst...
Svar
1
· Visningar
1 504
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej alla därute skulle behöva lite hjälp! I förrgår var den värsta dan i mitt liv då min älskade häst på 20 år fick somna in. Jag...
Svar
1
· Visningar
774
Hästvård Lägger ut en tråd här för se om någon känner igen symptomen/bolla lite tankar med. Har en ponny av tyngre modell som sedan...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zoomzom
·
Hästvård Hej! Har rullat runt i flera trådar nu och letat efter information men vill ändå se om det finns mer info att få eller någon info som...
Svar
9
· Visningar
2 200
Senast: skuggi
·
Hästvård Hejsan. Min häst har tappat mycket av sin man. Vad kan det bero på? Hon bär inget täcke som kan skava. //Maria
Svar
1
· Visningar
673
Hästvård Min nya häst som kom hem i söndags lyfter på ena bakbenet ibland när hon står still, och igår såg jag det ännu tydligare när jag var ute...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hej! Min häst en valack på 5år har fått gallor bak, Vad kan det var och vad hjälper? Han är inte halt och är inte anorlunda i...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: Lickety
·
Hästvård Igår var jag och tränade dressyr ganska sent så kollade henne inte så noga när jag kom hem. Nu när jag kom ut så var hon svullen mitt på...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: hpetersson
·
Hästvård Har nu kommit fram till att min unghäst (3,5 år) har ett överben på utsidan, strax under knät. Det jag undrar är, om det är farligt? Kan...
Svar
14
· Visningar
5 425
Hästvård Eftersom jag är lite nybörjare på det här med hästar kanske någon av er allvetande Buke-människor skulle kunna hjälpa mig att klargöra...
Svar
8
· Visningar
4 209
Hästvård Hur är prognosen efter kotledsinflammation om man upptäcker den tidigt? Om man gör en noggrann rehab hur brukar hållbarheten vara...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: Moonlight
·
Hästvård Nu känns det som jag är ute på okänd mark, har alltid tidigare haft turen att slippa kolikhästarna men nu var det tydligen min tur...
Svar
10
· Visningar
2 342
Senast: ch791022
·
Hästvård Fanns för en tid sedan en tråd med bl a en video där ägaren filmat hur en häst "okontrollerat och reflexmässigt" (kommer inte på nån...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Milene
·
Foder & Strö En av sakerna jag hörde på Falsterbo idag. Någon som hört liknande? Av hänsyn till mitt sällskap försökte jag hålla diskussionerna...
2
Svar
20
· Visningar
5 692
Senast: sthu
·
Foder & Strö Är nyfiken på vad ni betalar för ert grovfoder i år :-) Hö/hösilage/halm? Storlek på bal? TS? Pris/kg? Inkl/exkl moms...
Svar
13
· Visningar
2 260
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har för första gången köpt hösilage (ts troligtvis 84%). Det var lite mögel i ena änden, är det bara att ta bort o använda resten...
Svar
8
· Visningar
2 162
Hästvård Jag har försökt hitta information på google men hittar ingenting som låter exakt som det problemet min häst har så litar på er nu! :)...
Svar
3
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Detta är min häst och det är jag som rider. Jag har köpt hästen med hjärtat så att säga :) Det jag funderar på är hennes...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 284
Senast: Tscabo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V