Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag behöver er hjälp igen! Mitt sto född -91 har börjat falla ur. Tyvärr köpte jag henne för bara en månad sedan så var verkligen inte...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
11 319
Senast: Muninna
·
Hästvård Ponnyn har satt ganska bra med päls redan och svettas som en gris under ridpassen. Han brukar inte klippas såhär tidigt på hösten då han...
Svar
15
· Visningar
1 560
Hästvård Jag och en bekant diskuterade min hästs form idag (rund :D :o). Jag tycker nog att han behöver mer protein medan bekanten tyckte att...
Svar
15
· Visningar
1 802
Senast: Amha
·
Foder & Strö Sitter och försöker få ihop årets foderstater. Problemet är att vissa foders energiinnehåll är i ME och andra DE. De flesta DE inkl höet...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Vad är bra foder till ett 19 årigt normalpresterande d-ponny sto med fullblod i generna? (dvs lite svårfött) samma fråga fast till...
Svar
1
· Visningar
658
Hästvård Är det någon som haft en skada på sin häst där och hur snabbt läkte det? Har den fått några problem efteråt?
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Glimm
·
Hästvård Min häst har fått kala fläckar på 1 cm typ. På halsen och på magen. Vad är det för något?
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Rosett
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av "pissemärrar"? Jag har ett nu 11-årigt halvblodssto som blir halvtokig hela somrarna. Hon kissar...
Svar
4
· Visningar
1 266
Hästvård Nyimport f.09 . Vistats ute och gör det än sedan han först lastades av i slutet av juli. Snor som antogs vara förkylning blev hosta och...
Svar
4
· Visningar
3 829
Senast: valacken
·
Hästvård Har ett sto 13 år gammal som har sträckt sin sena. Så som ultraljudet såg ut så har inget i senan gått sönder utan det är bara utöjt...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Puera
·
Foder & Strö I söndags insjuknade hastigt en av vår ponnier. Il färd ner till Helsingborg. Men tyvärr fanns inget att göra. Han fick tas bort i...
2
Svar
23
· Visningar
6 793
Senast: Jfrelin
·
Hästvård För första gången har en av min hästar fått sjukbeslag på klinkik. När fakturan kom belv jag minst sagt förvånad! 2050 kr plus moms...
Svar
18
· Visningar
3 569
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hejsan, jag har letat på internet och här på Buke efter någon tråd där jag får det bra förklarat, jag undrar alltså hur jag skall sätta...
Svar
1
· Visningar
1 455
Senast: limona
·
Hästvård Ja frågan står i rubriken. Jag undrar alltså varför folk anser det vara så fult att ta bort en gammal häst som fortfarande mår bra...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 812
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Om vi bortser från miljö o GMO-aspekterna för soja, vilket har bäst proteinkvalite för häst? Soja är svårsmält men det hästen...
Svar
16
· Visningar
3 018
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min häst fick feber och svullnad ben förra veckan. Veterinären var här och var ganska säker på att det var en infektion så han fick...
Svar
0
· Visningar
1 685
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö De är första gången för mig som vi börjat ta in hästarna kl 20 och då får de kraftfoder +några kg hösilage och sedan mer hösilage vid ca...
Svar
17
· Visningar
2 450
Senast: Lagren
·
Foder & Strö Nån som har tips att dela med sig av? Jag har en överviktig islandshäst på lösdrift. Nu får han i s.m. hönät men det hindrar honom inte...
Svar
14
· Visningar
1 908
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Finns det? Alltså utan div konstiga grejer som vetefodermjöl utan bara bra råvaror blandade i pellets/musliform? Med högt energiinnehåll...
Svar
0
· Visningar
681
Foder & Strö Equi-Jewel har jag förstått är någon typ av riskli. Men jag hittar inte info om fettsammansättningen? Skulle vara bättre än linfröolja...
Svar
8
· Visningar
3 700
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka