Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag skulle vilja veta om någon rider i Easyboot glove och vad ni tycker om dem. Jag använder Easyboot bare när det behövs men skall köpa... 2
Svar
31
· Visningar
9 279
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Nu har jag läst så det snurrar runt i skallen på mig. Sökt i gamla trådar, men vet inte om jag bara är trög. Vilka...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: aida
·
Hästvård Jag klippte min i mitten av augusti, alltså mindre än 1 månad sedan, och nu är pälsen nästan utväxt igen. Finns inget alternativ...
Svar
12
· Visningar
2 645
Senast: axel
·
Hästvård Sitter denna fredag & är allmänt deppig på all skit min häst råkar ut för. Bakslag efter bakslag, totalt nio månader med tårar & fått...
Svar
6
· Visningar
1 865
Senast: Tora
·
Hästvård har sökt lite men inte hittat något bra. För att göra det lite kort, pålle har iallafall lyckats dra på sig ligamentskador i hovleden...
Svar
6
· Visningar
1 620
Senast: Nasseman
·
Hästvård Min gamle häst på 20 år har gått ute på bete hela sommaren och pga att jag själv blev skadad i benet så har jag inte kunnat motionera...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Min häst har inte ätit kraftfoder sedan hon fick fång, men nu har jag märkt att hon har svårt att få i sig tillräckligt med mineraler... 2 3
Svar
55
· Visningar
14 980
Hästvård Hejsan, Jag behöver lite tips...... Efter hård träning (Galoppträning/klättring/hoppning etc) så har vi hitills använt kyllera ...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Hej, Min häst har aldrig fått butta innan och nu vägrar han äta det. Jag har blandat i det i hans betfor och havre. Någon som har...
Svar
19
· Visningar
2 364
Senast: CK
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av Patella luxation på shetlandsponny ? Går det att använda en häst med sån diagnos alls? Behandling...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: Kia1
·
Hästvård Jag har en 3-åring som krubbiter främst i samband med fodringar. Har läst att de kan orsakas av att stressig miljö, dåliga rutiner mm... 2
Svar
22
· Visningar
7 651
Senast: E-llen
·
Hästvård Hej. :) Det är som så att jag ska ha praktik inom häst-sektorn på ca.1 år, för att få mer erfarenhet och senare söka in till...
Svar
6
· Visningar
1 406
Foder & Strö I hästens näringsbehov och utfodring så skriver Christina Planck att "Vuxen häst: grönt vallfoder, eventuellt spannmål" inte får... 2
Svar
23
· Visningar
3 864
Senast: Mynta2
·
Hästvård Vad gör ni för att skydda era hästar och andras? Jag vaccinerar alla mot influensa. Mot kvarka så hjälper bara försiktighet...
Svar
5
· Visningar
975
Hästvård Letar med ljus och lykta efter godkända hovslagare, men vad finns de.? På jordbruksverkets sida finns endast 5 godkända i Kalmar län... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 296
Senast: vdb
·
Hästvård Hej, är helt ny här men tänkte kolla om någon här har erfarenhet av artros i bogleden? Prognoser? Erfarnheter? Hästen är fyra :(
Svar
12
· Visningar
2 892
Senast: speedya
·
Hästvård Min häst har helt plötsligt fått en knöl på fram benet och jag vet inte vad det är. När jag känner på det känns knölen hård som...
Svar
7
· Visningar
1 530
Senast: Buck
·
Hästvård Har en islänning på 29 år som jag upptäckte en jätteböld i överkäken på ena sidan, den var i storlek med två ägg. Veterinär kom ut o...
Svar
14
· Visningar
2 909
Senast: palle
·
Hästvård Har en 4-årig halvblodsvalack som har ryckningar under ena ögat konstant. Han har haft det sen i våras. Det syns mer när han blir...
Svar
2
· Visningar
1 209
Senast: coppelia
·
T
Hästvård Är det normalt med liten svullnad och värme i kotan om hästen har ett sår mitt på skenbenets bak/insida? (ca 1 dm över kotan)
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: trojalotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka